Rense stoffinteriør med hva?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg trenger å rense stoffinteriøret i bilen og har sålangt prøvd disse gule skumboksene med børste man får kjøpt hos de fleste bilrekvisitabutikkene, og resultatet er helt ok men noe ujevnt og tungvint å bruke pga at boksen er for tykk til å få godt grep rundt, og vinkelen på håndleddet blir slitsom.

Hva annet finnes det som egner seg til interiørrens som ikke koster en formue? Tenker da på et "verktøy" man får en jevn rens med, i tillegg til at man kommer til i trange hjørner og overgang mellom sittepute/stolrygg osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte en sånn steamestøvsuger (?) blanda såpe og vann i en tank og spruta utover setene og sugde det opp med støvsugern etterpå, vannet jeg sugde opp var bevis på at det var effektivt :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk en våtstøvsuger og microavfetting fra Biltema. Høres kanskje litt fjernt ut når jeg skriver microavfetting, men microavfetting er såpebasert og fungerer kjempebra til interiørrens :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Link til produkter som er å anbefale?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chemical Guys Green Clean, blandet 1/10, tekstilbørste og en rensemaskin/våtstøvsuger gjør underverker.

Fyll tanken på rensemaskinen med rent vann og Green Clean på en spruteflaske. Spray Green Clean på setet/interiøret, jobb det inn med børste og sug det opp sammen med rent vann for å bli kvitt såperestene :)

 

Og da har du ett nytt interiør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste med Greenclean som Bernhard anbefaler, er at den ikke legger igjen rester i stoffet som gjør det stivt slik de fleste såpebaserte gjør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte ett middel på S4 interiøret i bilen min som egentlig er beregnet på utvendig bilvask.

Middelet heter Mequiars NXT Generation Car Wash, det lukter snop : smil : å fungerte supert for min del som seterens.

Setene ble støvsugt grundig først, så renset utmontert av bil, for å komme til skikkelig absolutt over alt ;)

 

Kan vise et før/etter bilde av utgangspunkt/resultat.

Før (Bilde tatt fra bil jeg kjøpte interiøret fra) :

april11004.jpg

 

Etter: (Montert i min bil)

IMG_5337.jpg

 

Etter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.