Sinkslipp/rustskade på Audi Allroad 2001 modell

Anbefalte innlegg

Hei

 

Begge mine høyre dører er skikkelig angrepet av boblende lakk rett ovenfor alulista, nå har det begynt på venstre fordør også.

Dekkes dette av noen garanti? Passasjerdøra er så angrepet at det også er på innsiden.....Noen som har erfaring med dette?:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge skadene ikke kommer av ytre påvirkninger så dekkes det som regel av garanti :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør det?? Ringte Møller og spurte ang dette for ca 1 år siden ang min 2000 A6, Fikk tvert nei, var ikke noe vits å reise og vise den engang, for den var for gammel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kommer jo litt ann på km, meiner grensa er 100000km

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde min A4 98' inne i fjor sommer for å sjekke om det var 'gnage' skader over plastlista nederst på framdørene. Fikk time med engang og var og viste den hos Møller. Dessverre var det steinsprang.

Bilen var da kjørt over 205.000km.

 

Så mitt råd om du er innenfor 12års-grensen ville jeg ringt de opp igjen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, du får det dekt hvis omerådet ikke er opplakert eller hvis lakken ikke har hatt ytre påvirkning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kommer jo litt ann på km, meiner grensa er 100000km

 

12 års garanti er 12 års garanti! :) ikke noe km tull der nei..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal inn på service neste onsdag, da skal de se på dørene. Så vi får se hva de sier...........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal inn på service neste onsdag, da skal de se på dørene. Så vi får se hva de sier...........

 

Jaja, ble ikke noen garantisak det nei, bilen hadde vært omlakkert og sparklet før på dørene visstnok.

Så her blir det omlakkering av bilen for egen regning, skjermbuer, støtfangere og bil i samme farge (sort), men ikke tak.:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var synd, jeg har akkurat fått 4 nye dører på min 2001 A6. Ikke noe spørsmål der:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de finner jo fort ut om den har vært omlakkert når det gjelder garantisaker vil jeg tro. de målte iallefall lakktykkelsen på min før jeg fikk på garantien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ha bilen min inn til inspeksjon neste uke. Har også en allroad med mye rustbobler langs hele alulisten og litt på innsiden av døren.

 

Men hva skal man gjøre? Det er vel 2 år igjen til 12 års garantien løper ut, kan godt hende det er full gjennomrusting da. Men hvis jeg prøver å gjøre noe med dette selv så mister jeg jo garantien...skal man kjøre rundt med rustfarge rennende nedover alulisten i 2år?

 

Er mye småting generelt med lakken, en del rustbobler rundt omkring og avflassinger. Mulig tidligere eier ikke har vært så flink. Jeg har uansett lyst til å hellakkere plastskjermene også, ser ganske fint ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, ble ikke noen garantisak det nei, bilen hadde vært omlakkert og sparklet før på dørene visstnok.

Så her blir det omlakkering av bilen for egen regning, skjermbuer, støtfangere og bil i samme farge (sort), men ikke tak.:o

 

Si gjerne åssen pris du havner på ca., jeg har lyst til å gjøre det samme selv :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si gjerne åssen pris du havner på ca., jeg har lyst til å gjøre det samme selv :)

 

Har forhørt meg litt på priser, og det ser ut til at det havner på ca. 35k for hele bilen. Alt under vinduer, med speil ca 25k.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en audi a6 2003 mod. Begge framskjermen har blitt angrepet av rust. Jeg fikk 2 nye skjermer dekt av garantien, og disse skjermene er tidligere opplakkert etter skade.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.