#1 Skrevet April 17, 2011 Hei, Var ute med bilen forrige onsdag, merket ikke noe. Skulle kjøre en tur nå, og da bilen fikk motstand begynte den å stuttre. Svingte inn til siden og da klarte den ikke å gå på tomgang. Tauet den hjem, merket da at minus kabelen til batteriet satt dårlig. Strammet denne, men den ville fortsatt ikke starte ved hjelp av kabler. Batteriet mitt virker ikke helt 100%, men den burde vel starte via kabler alikevel? Noen tips? Mvh Kim Andrè 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 17, 2011 ville begynt med og lese ut feilkoder for og se hva som står der. kan være en lekasje på trykksiden av turbo som gjør at den ikke går på tommgang men da er det en ganske stor lekasje. men det kan jo være mye så ville begynt med og lese ut feilkoder som sakt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 17, 2011 Har satt batt på lading, kan den ha gått seg sur? Får se i morgen om det er noe liv. Fungerte jo smertefritt forrige gang jeg var ute. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 17, 2011 Std. feil er jo tenningsmodul eller coil da! Prøv å koble om på tenningsmodulene som sitter bakerst mot torpedoveggen på passasjersiden. Den ene styrer 2 syl. og den andre styrer 3 syl. Skal starte så vidt det er om 3 syl. tenner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 17, 2011 Std. feil er jo tenningsmodul eller coil da! Prøv å koble om på tenningsmodulene som sitter bakerst mot torpedoveggen på passasjersiden. Den ene styrer 2 syl. og den andre styrer 3 syl. Skal starte så vidt det er om 3 syl. tenner Det sitter 034 coiler, og de har jo virket smertefritt etter jeg satte de i. Men det er verdt et forsøk ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 17, 2011 har du prøvd å koble om tenningsmodulene Ola? kobla feil på tenningsmodula på en s4 motor og den starta ikke etterpå hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 17, 2011 Har prøvd på dette ja den ene tok kveld med meg. Da bytta jeg om på de og fikk gnist på de 3 andre coilene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 17, 2011 okie:) du bytta bare om på de 2 hvite kontaktene, eller bytta du over alle på tenningsmodulene? kobla feil på inn og ut på modulene så jeg hadde 4 ledninger inn og 2 ut og 3 inn og 3 ut:p ble ikke bra hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 17, 2011 Nå er dette sikkert 1-2 år siden men bytta bare over på ene siden. Tror det var de hvite som var inn ja! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 17, 2011 står 1-2-3 på begge de hvite kontaktene så er sikkert bare å prøve å bytte om på dem:) på modulen må både inn og ut ledningen flyttes sammen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 18, 2011 Prøvde å starte bilen etter jeg kom hjem fra jobb og den ville ikke starte. Skrudde opp og tok av hver av coilene og satte det på igjen. Da fyret den plutselig, men går fortsatt veldig ustabilt på tomgang, akkurat som den mister en sylinder innimellom. Har jeg gåene coiler? (034, gått veldig lite, de påstår livstids garanti men er dette reelt? Noen erfaringer?) Kim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 18, 2011 Er vell flere som har hatt problemer med disse coilene om jeg ikke tar feil.. Prøv med noen du vet fungerer , så er det ivertfall eliminert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 18, 2011 Kan jeg prøve coil rekka som sitter i S6'n? vil det fungere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 18, 2011 Det vil fungere ja! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 18, 2011 Om jeg er i form så kan jeg ta en tur over i morra. Har med alle coilene Emil lånte men der er det jo en som fusket da du hadde dem. Så greiest å flytte over hele dekselet fra S6'n og se. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 18, 2011 Høres bra ut, greit å få eliminert ut evt coiler og plugger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 19, 2011 Demonterte kontaktene som går inn på coilene, satte de sammen igjen og da fant bilen ut at den skulle gå som normalt igjen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 29, 2011 Prøvde å koble på vag-com på bilen, fant kun Bremsesystem, Clima og airbag. Noen grunn til at den ikke fant motor? Fant ikke noe eget valg til Rs2, kun 80\S2, men det burde vel virke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 29, 2011 Har ikke noe ledningsbrudd da? Mine 034 coiler fikk ledningsbrudd midt under en forbikjøring, fullt drag i 2. gir og la inn 3. der sa det poff og bilen var livløs Fikk litt noia, men bilen starta med originale coiler, så fant jeg ett lite brudd nær en kontakt slik at coilene kortslutta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 29, 2011 Hm, det er i alle fall noe som ikke stemmer ja. Var helt fin før jeg parkerte for vinteren. I stad startet den, men med en gang den fikk motstand så virket det som den gikk på 4. Tok av ledningene på coilene og satte de på igjen. Da gikk den på 5 igjen, kjørte litt rundt og ting virket greit. Hadde så et pådSå var det normalt igjen, kjørte deretter hjem og parkerte. Får prøve den en tur i morgen igjen. Evt prøve coilene som sitter i S6'n. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 29, 2011 Hm, det er i alle fall noe som ikke stemmer ja. Var helt fin før jeg parkerte for vinteren. I stad startet den, men med en gang den fikk motstand så virket det som den gikk på 4. Tok av ledningene på coilene og satte de på igjen. Da gikk den på 5 igjen, kjørte litt rundt og ting virket greit. Hadde så et pådSå var det normalt igjen, kjørte deretter hjem og parkerte. Får prøve den en tur i morgen igjen. Evt prøve coilene som sitter i S6'n. Du sier du ikke finner hjernen med VagCom ? Bruker du orginal kabel eller en slik billig kopi ? Har du byttet plugger i det siste ? viktig å bruke FR5DPOR her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 29, 2011 Det er en original Vag-com. Byttet pluggene når jeg byttet til 034 coiler. Prøve å ta ut hele ledningsnettet til coilene i morgen og se om jeg ser noen skader. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 17, 2011 Da er dette løst, var en jordingsskrue til 034 coilene som var løs. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...