#1 Skrevet April 17, 2011 Har en vento vr6 som holder igjen ved pådrag, den drar godt opp til 4-4500omdr. men da holder den igjen.. Noen forslag til hva det kan være ? : ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 17, 2011 Jeg har en passat Vr6 som hadde det samme problemet i fjor. Knota og kødda i 3mnd og sjekka aldri katalysatoren. På min så hadde innmaten fra katten lagt seg i siste svingen før bakpotta og det var tett som pokker. Litt staking og ut spruta det litt innmat og bilen blei som gull. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 17, 2011 Jeg har også samme problem på min G2 Vr6, men den har ingen katalysator.. merker det spesielt når bilen blir varm.. (sorry at jeg "sniker meg inn" i tråden din) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 17, 2011 Har en vento vr6 som holder igjen ved pådrag, den drar godt opp til 4-4500omdr. men da holder den igjen.. Noen forslag til hva det kan være ? : ) Plugger, ledninger og fordeler er skiftet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 18, 2011 Jeg har også samme problem på min G2 Vr6, men den har ingen katalysator.. merker det spesielt når bilen blir varm.. (sorry at jeg "sniker meg inn" i tråden din) det er når min blir varm også, merker ikke noe når bilen er kald.. Men kan jo kanskje være att det begynner å bli litt varmere i lufta? Plugger, ble byttet i fjor.. men skal ta å bytte plugger og ledninger igjen når feriepengene kommer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 18, 2011 Prøvd å bytte hallgiver? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 18, 2011 Prøvd å bytte hallgiver? nei, har ikke det Tenkte kanskje det var bankesensor ? Må få tatt diagnose på den en dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 18, 2011 Prøvd å bytte hallgiver? Hallgiver? På vr6 med coilpack..? Finnes vel ikke noe hallgiver der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 18, 2011 Nei, og jeg ser da ikke at det har blitt skrevet noe om det er OBD1 eller OBD2, så da klarer jeg dessverre ikke å lufte meg til det, for jeg veit ikke når den ene og den andre motoren var. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 19, 2011 har akkurat samme problem med min 100 2,8. drar bra når den er kald, men mister liksom piffen når den blir varm. har lagt merke til når bilen bakker at temperaturen stiger til ca 102grader før viften starter og den går ned til noen og åtti igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 19, 2011 Dette er jo OBD1 så kan vell kun ta diagnose på ABS? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 19, 2011 Dette er jo OBD1 så kan vell kun ta diagnose på ABS? Stemmer ikke, Kan kjøre diagnose på motor også, men ikke like mange måleblokker som kan avleses som odb2. Dette blir vel kalt odb 1,5. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 19, 2011 Det at en vr6 går å "holder" er et tegn på at den går i nød modus, dette kan komme av mange mange symtomer, så det er ikke så lett å gi et svar hva det er på, men noen tips har du ja alerede fått, banke sensor, fordeler, lamda osv er som sagt mye som setter den i nød, med obd 1 er det vel begrenset med hva du får opp i diagnose, obd 1.5 er vel noe bedre. Så om du ikke har mye kunskap selv så kan det bli dyrt å bytte deler i blinde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 19, 2011 ja, får ta en diagnose på den en dag. Men pratet med en i går og han trodde også det var bankesensor da han hadde samme problemet på sin Golf vr6 når han hadde det.. Så da får jeg se om det kommer opp noe på diagnose 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...