#1 Skrevet April 17, 2011 Hei. Lurte på hva som er optimal ET på 9x20 felg til Audi A5 om jeg skal senke litt.. Gjerne litt bilder og ET fra dere som vet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 18, 2011 Hei. Lurte på hva som er optimal ET på 9x20 felg til Audi A5 om jeg skal senke litt.. Gjerne litt bilder og ET fra dere som vet ? et 41 og under går ikke på........ ..............før du er ferdig med Sciroocoen iallefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 18, 2011 Bare lurer på hva som er optimalt jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 18, 2011 Vi selger 10x20 et30 sitter som et skudd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 18, 2011 Da mener du helt ut i bua eller? Blir vel Et 21 på 9' felg som jeg tenker på.. går det ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 18, 2011 andreas skotner hadde jo 9x20 ET24 foran og 10,5x20 ET29 bak, og etter det jeg har lest så hadde han 30mm spacer foran Link 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 18, 2011 Takk for svar Petter! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 18, 2011 Hei. Lurte på hva som er optimal ET på 9x20 felg til Audi A5 om jeg skal senke litt.. Gjerne litt bilder og ET fra dere som vet ? Aner ikke hva som plutselig subber eller ei, men det er GOD plass på A5. Orig.felgen har vel 9x20 ET31 (der omkring) med 265/30 20, så dette går helt fint, og det gjør sikkert ET20 også. Denne tror jeg har 9,5x21 ET35 foran og 11x21 ET35 bak, ser helt ok ut i hjulbuene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 18, 2011 9x20 ET 21 bør gå greit det å da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 19, 2011 9x20 ET 21 bør gå greit det å da? Det er ingen problem Orginal dim 9x20 et29 med 265.30.20. Har bilde av en A5 med de orginale 20" Rs4 II der han har 20mm spacer på alle 4 hjul!Effektivt 9x20 et9. Det ser helt perfekt ut når bilen er senket ivertfall! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 19, 2011 såpass ja får ikke håpe jeg har bestilt for lite med spacere nå da! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 21, 2011 Er jo plass til 4 stk 10,5x21 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 23, 2011 Hehe sikkert lett å finne ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 23, 2011 Hehe sikkert lett å finne ? Ikke vanskelig akkurat.. 9,5 x21 og 11x21.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 9, 2012 Låner denne litt da eg skal ha nye felger på A5'en nå, korleis blir det med 10x20 fremme og bak? Funnet ein del med ET 35, ser for meg det vil passe relativt bra. Evt kva et er anbefalt for og få fyllt ut hjulbuene skikkeligt? Noken som veit kva ET denne har? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 9, 2012 Låner denne litt da eg skal ha nye felger på A5'en nå, korleis blir det med 10x20 fremme og bak? Funnet ein del med ET 35, ser for meg det vil passe relativt bra. Evt kva et er anbefalt for og få fyllt ut hjulbuene skikkeligt? På min tidligere A5 med 20x9" hadde jeg ET15 foran og ET10 bak med 265/30-dekk. Det ble helt perfekt. Den var senket 35mm. På en 10" felg tilsvarer det ca ET28 foran og ET23 bak. /Eirik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 9, 2012 "Kjenner" eieren av denne.. Det er Kristaian M E fra kolding sin.. Her er svaret jeg fikk når jeg spurte om felgene : Hej Joachim Grattis på ny bil. Dekk var 225-35-20, 10x20 i front og 11,5x20 i bak. ET vet jag inte. Jag är Rotiform återforsäljara i norden, kan få tag på et sett til deg ochså. Kostar ca 50t dkr. MEN ET 35 og 10x20 bør vel gå greit det. i værste fall må du space litt.. En annen bekjent kjører 9x20 ET 37 (A7 hjul..) med MYE senk (H&R bilde : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 9, 2012 Da vett eg vertfall korleis det ligger ann i forhold til inpress, må bare finne rette felga nå! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 9, 2012 Hva med 21"? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32520419 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 9, 2012 Nja, tråden ble laget til den forrige A5en min! Vet hva jeg vil ha denne gang, men det har jeg ikke råd til før neste år 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 9, 2012 Aha ja, ser det nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 9, 2012 Men greit og skyte inn info her, ser det er fler som lurer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 9, 2012 Låner denne litt da eg skal ha nye felger på A5'en nå, korleis blir det med 10x20 fremme og bak? Funnet ein del med ET 35, ser for meg det vil passe relativt bra. Evt kva et er anbefalt for og få fyllt ut hjulbuene skikkeligt? Den "verste" orig.felgen til A5 er 9x20 ET29 med 265/30 20. Det bygger vel ok ut foran men litt langt inn bak, dvs det er endel mer plass både foran og spesielt bak, men da må man bestemme hvordan man vil bilen skal se ut og brukes mht senk og dim. på dekk og felg. Jeg synes det er ser bedre ut med hjulet litt inn i hjulhuset og ikke strekte dekk enn helt kant i kant med orig. senkefjærer på 20-30mm. Med justerbart kan man ha felg som bygger mer ut fordi hjulet dras innover når man skrur bilen ned. Dekket blir også mindre synlig med mindre glippe i skjermen og da er dekkstrekk også ok. Med dette i bakhodet ville jeg nok satset på 10x20 med ET30-35, selv om du da sikkert kan sette på en 10-15mm spacer bak. Ville brukt 255 eller 265/30 20 dekk, førstnevnte blir endel strekt, men ikke så felgkanten stikker utenfor dekksiden. For å veie opp for forskjellen i plass foran og bak kan man også vurdere 9, 9,5 eller 10 tom foran og gå opp litt bak og så velge 255/30 foran og 295/25 bak. Men husk at brede dekk gjør at man ikke kan velge felg med like lavt offset fordi dekksiden blir rett og ikke skrå. Men dette forutsetter at felgene fås i kombinasjonen f.eks 9,5 og 11 tom og dette får man da heller aldri godkjent i noe vognkort. Personlig er jeg ikke i tvil hva jeg hadde valgt på A5, 275/25 21 rund baut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 9, 2012 Den "verste" orig.felgen til A5 er 9x20 ET29 med 265/30 20. Det bygger vel ok ut foran men litt langt inn bak, dvs det er endel mer plass både foran og spesielt bak, men da må man bestemme hvordan man vil bilen skal se ut og brukes mht senk og dim. på dekk og felg. Jeg synes det er ser bedre ut med hjulet litt inn i hjulhuset og ikke strekte dekk enn helt kant i kant med orig. senkefjærer på 20-30mm. Med justerbart kan man ha felg som bygger mer ut fordi hjulet dras innover når man skrur bilen ned. Dekket blir også mindre synlig med mindre glippe i skjermen og da er dekkstrekk også ok. Med dette i bakhodet ville jeg nok satset på 10x20 med ET30-35, selv om du da sikkert kan sette på en 10-15mm spacer bak. Ville brukt 255 eller 265/30 20 dekk, førstnevnte blir endel strekt, men ikke så felgkanten stikker utenfor dekksiden. For å veie opp for forskjellen i plass foran og bak kan man også vurdere 9, 9,5 eller 10 tom foran og gå opp litt bak og så velge 255/30 foran og 295/25 bak. Men husk at brede dekk gjør at man ikke kan velge felg med like lavt offset fordi dekksiden blir rett og ikke skrå. Men dette forutsetter at felgene fås i kombinasjonen f.eks 9,5 og 11 tom og dette får man da heller aldri godkjent i noe vognkort. Personlig er jeg ikke i tvil hva jeg hadde valgt på A5, 275/25 21 rund baut. Takker for gode svar og forklaring, Har kjørt med19" 8,5" fremme og 9,5" bak på 4B i noken år, ser såklart bedre ut når ein får fyllt ut hjulbuene mer, men da var det ein del strekk bak og mykje senk. Denne gangen begynner eg med moderat senk, å trur eg safer med 10x20" et 35 rundt om, å spacer som det passer. Har ingen problem med at det ikkje kommer i vognkort, vil bare finne noko som passer bra å fyller greit nok ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Januar 19, 2012 Mer forslag ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...