#1 Skrevet April 18, 2011 Har søkt endel om dette emnet å sett at noen har bygget om B4 til tdi/tdk motor der det egentlig var bensin motor med quattro kasse. Da bør dette være mulig med B3 også? Siden bilen jeg har har kun en 1.8 90hk motor kunne jeg tenke meg å sette i en tdi/tdk eller mtdi motor i denne for å få like mye eller mer effekt til mye billigere drivstoffpris. Det sitter jo allerede en firer i denne, og firerblokkene er vel ganske like tdi blokkene? Kanskje noen mulighet for å bruke orginalemotorfester? Evt bruke noen motorfester fra B4 med tdi motor orginalt? Aldri sjekka om tdi motorene sto tverstilt eller langstilt i disse selv. Får jeg motoren til å sitte på på plass og om clutchen passer quattro kassa skal vel resten gå greit. Har ikke 02a og 02j kassene samme spline som 01A kassene? Siden jeg har en komplett TDi, AHU motor og masse deler av TDK motorer tenkte jeg å bare sette TDK dieselpumpa på AHU motoren å lage meg en mTDi motor, dette har jo andre her inne god erfaring med. Håper noen kan komme med litt tips om hvor bra/dårlig dette vil være å få til uten å lage egene motorfester å slikt surr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 18, 2011 Kjør på sier jeg! HVis motorfestene ikke passer bolt on på blokka di så må du bare lage custom egene fester. Er jo kjekt å ha et sveiseapparat og vinkelsliper samt litt stålskrap tiljengelig i tillfelle. Er litt mer skeptisk til hvordan utvekslinga vil bli, det lureste er å bolte tdi motoren på ei dieselkasse, eller så vil du neppe få noe mere enn 140km/t på kjerra, siden det er tomt for turtall. Tdi motorene sto langstilt i b4. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 18, 2011 Glemte helt bort dette med utvekslinga. Men den vil jo være kjørbar, kanskje ha litt høy turtall til tider. Hørt om andre som har brukt bensin kasse på tdk som fikk kjempe aks og var helt greit kjørbar. Har bare planer om mtdi motor i noen år da jeg evt putter i en 1.8T motor. Men kunne vært greit med lavt forbruk mens jeg bygger 1.8 motoren. Samt mere krutt og mye mere moment enn det er nå. Vil helst ikke sveise motorfester selv, men det er jo en mulighet. Men får sjekke ut litt om bensin 4er festene kan tilpasses tdi blokka 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...