Trenger råd, bør jeg bytte til meg denne RS6 (link annonse).

Anbefalte innlegg

Uten at jeg veit noe om RS6en fra før, så ja, hvorfor ikke? Hvis du har råd og lyst, er det bare å følge magefølelsen:) Men dersom det er noe snusk med bilen (som det ofte kan være med disse RSene), så holder man seg selvsagt unna - det får eventuelt andre som har litt mer peiling opplyse om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten at jeg veit noe om RS6en fra før, så ja, hvorfor ikke? Hvis du har råd og lyst, er det bare å følge magefølelsen:) Men dersom det er noe snusk med bilen (som det ofte kan være med disse RSene), så holder man seg selvsagt unna - det får eventuelt andre som har litt mer peiling opplyse om.

Hva slags snusk skal man være obs på disse bilene? At de er hardt kjørt osv?

Om jeg har råd er jo ett litt annet spørsmål. Bli å ta meg råd i såfall :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er disse å selge videre senere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags snusk skal man være obs på disse bilene? At de er hardt kjørt osv?t

Om jeg har råd er jo ett litt annet spørsmål. Bli å ta meg råd i såfall :P

At de er kjørt hardt må man nesten regne med når det er en sportsbil:) Tenker mer på at det ofte kan ha blitt jukset med km-stand, karosseribytte, pluss sørge for at de riktige slitedelene er skiftet osv. Sier ikke at det er tilfelle at det er noe med denne, men greit å ha det i bakhodet - uansett hva slags bil man kjøper egentlig.

Fortsetter litt til med synsinga til ekspertene dukker opp, men disse Tiptronic-girkassene er det greit å sjekke at virker ordentlig, samt at de har har blitt byttet olje og filter på ofte, og kanskje spesielt på denne som er chippet. Mulig det er lagt inn litt mer sikkerhetsmargin på hvor mye disse tåler i forhold til girkassene på de mindre kraftige motorene fra samme tid, men det må nesten andre svare for:)

Edit: Og der kom Dag med litt mer konkret info.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det eneste jeg har lest om disse er at det har vært en del problemer med automatkassene...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luksusbiler er ferskvare. Du kan ikke kjøpe en slik bil og forvente ikke å få noe som helst trøbbel what so ever :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turbo bytte & teks regreimsbytte koster like mye som å kjøpe en grei bruksbil :)

Dette får du ta i betraktning plus du bør ha aksjer i Shell før di liker suppe :)

Men har du hår på kassa så kliner du selvsagt til å kjøper drømmebilen RS6 Outstanding!

*Lykke til med handel av gromvogn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal jeg være ærlig så synes jeg det høres ut som en god deal jeg. Han slår jo av 220 000 for bilen din og det hadde du ikke fått igjen ved å selge den. Så innbytte prisen er det hvertfall ikke noe galt med. Som også nevnt må man ikke regne med å kunne kjøpe en sånn type bil og ikke ha vedlikehold på den. Ting går istykker også på sånne type biler. Men du kan jo krysse fingrene og håpe at det Bjørn skriver stemmer

Har jobbet i motbakke hele veien på denne bilen så nå legges den ut for salg. Satse på å kjøpe noe mer driftssikkert.

Har nå fikset det meste så det kan vel ikke dukke opp noen store overraskelser for eventuelle nye eiere.

Så du kan jo faktisk "risikere" å få en bil der alt fungerer veldig lenge siden han har fikset så mange feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig med Knut-Erik , er du heldig så kjører du stilig bil for en grei penge :)

André

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, lagt ut for 518.000 sist, ny eier har hatt bilen i knapt 3mnd? mmm skeptisk..

RS6 er vel ikke akkurat noen lettsolgt bil lenger og verdien går bare èn vei desverre. Har du tenkt å ha bilen en stund og bruke den er det nok ikke så dum bil å ha, men regn med å gå i minus hvis du har tenkt å selge igjen etter kort tid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg la også merke til at den stod annonsert 30.000,- lavere da den ble solgt av han i klubben. Med tanke på km-standen den har nå, vil jeg tro den kommer til å dette enda en del i pris og bli vanskeligere å selge etterhvert.. Jeg kan ikke annet enn tro at det er få som vil legge for mye kroner på bordet for en bil som etterhvert kanskje nærmer seg 200' km? Men, skal man ha rå bil for ikke altfor mange penger, så må man opp på alder og km-stand og heller regne med litt påkost...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gud hjelpe...tenk på alle andre Audi'r du kan kjøpe for den prisen som er mye mer driftsikkert :) Men for alle del, "tøff" bil. Du bør uansett kjøpe bil etter hvilken inntekt/økonomi du har.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prisen har plutselig duppet under 500 nå.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ohh, den var mektig med de felgene. Det er jo bare en drømmebil da- får hvertfall min respect med en sånn doning :tilber:

60_-1033180112.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Droppet det. Får vente til jeg er tilbake fra talibanland!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.