Audi A6 2.7tt går ikke skikkelig

Anbefalte innlegg

Hei!

Har litt problemer med A6'n min. Sendt en mail til ES-Tuning her om dagen som jeg venter svar på. Siterer den her om kanskje noen kanskje her et tips eller tre og komme med :)

Hei!

I fjor sommer, den 24.06.10, hadde jeg bilen min, 00 Audi A6 2.7 biturbo, hos dere for mapping i benk. Ble meget fornøyd og bilen gikk bra.

Har i senere tid desverre merket at bilens oppførsel har endret seg. Der den før fikk et "kick" rundt 3300rpm, og et til litt høyere, har blitt borte... "Effekt-stigen" ( eller hva jeg skal kalle det) har blitt mye slakkere sammenlignet med utskiften fra dynobenken deres. Bensinforbruket har økt littegran sånn i gjennomsnitt.

-Har sjekket for feilmeldinger med Vag-Com, fant ingen.

-Satt på trykkluft etter luftmengdemåleren for å sjekke for lekasjer. Utbedret noen små jeg fant. Men ga ingen merkbar endring.

-Byttet N75, for å se om det hjalp. Hjalp ikke.

-Logget EGT sensorene. Disse har ikke begynt å regulere.

-Lambdasonder er byttet. Hjalp ikke.

-Luftmengdemåler er byttet. Hjalp ikke.

-Har også gått over vakuumslangene, men kan ikke se noe tilsynelatende galt.

-Sjekket eksosanlegget. Ingen tette catalysatorer

Har logget litt med vag-com og det virker som bilen lader 1,2bar, men den bruker lang tid på å bygge ladetrykket, ut ifra hva jeg kan skjønne.

Bilen bruker ikke olje i nevneverdig grad

Har dere noe formening om hva dette kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

coiler?..toppakning?..luftfilter?..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.