Anbefalte innlegg

Har funnet ut at det lekker fra mansjett på høyre side. Dro bak mansjetten så fosset det ut olje.

Hvordan skal jeg gå fram for å fikse dette?

img0100si.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom det lekker der lekker det vel ut av tannstangen, og det er kun en løsning; ny/overhalt tannstang.

Bruker du forøvrig korrekt olje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke helt hva oljen heter. Har brukt den i over et halvt år, å har aldri måtte fylle etter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke helt hva oljen heter. Har brukt den i over et halvt år, å har aldri måtte fylle etter.

Var det orginaloljen, Castrol...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare bytte tannstang det der, ikke helt uvanlig. husk den skal kun ha grønn mineral olje og ikke den vanlige røde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. ser prisen på ny tannstang er helt latterlig.

Har funnet ut at det står Koyo på tannstanga, men er det flere typer, eller er det bare en type?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva skjer om man bruker rød?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får lekkasje som du ser av bildene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk delenummeret på tannstangen og sjekk prisen hos seekpart24.com.

Det er forøvrig mange typer, så du må ha delenummer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8d1422065j var delenr på min fant jeg ut. fy får en pris!!!

4k + frakt på seekpart24.com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8d1422065j var delenr på min fant jeg ut. fy for en pris!!!

4k + frakt på seekpart24.com

Det er ikke dyrt for en tannstang. Du får kjøpt den på ebay til 150-160 euro, men det var det med kvaliteten da... seekpart24 har kun kvalitetsdeler, i tillegg får du den til Norge for 40 euro i frakt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått tannstang nå. Tatt ut den gamle å skal montere den nye idag.

Så kommer det til servoolje! Hørte med lokale VW forhandler her, å han sa at de hadde servoolje som var grå(?), slik det blir brukt i alle VACN biler sa han? _MÅ_ den servoolje jeg skal bruke være grønn Castrol?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Servooljen er GRØNN, men fyren i butikken har nok aldri åpnet en, for den er grå utenpå. Riktig at den brukes å alle vw/audi. Tror ikke den er laget av castrol, det står iallefall ikke castrol utenpå, bare et delenummer og vw audi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljen MÅ være den grønne som tilfredsstiler VAG-spesifikasjon, og det betyr igjen at den stort sett bare er å få hos VAG-forhandler med mindre du skal ha 20 liter i slengen. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljen MÅ være den grønne som tilfredsstiler VAG-spesifikasjon, og det betyr igjen at den stort sett bare er å få hos VAG-forhandler med mindre du skal ha 20 liter i slengen. ;)

fåes hos de fleste bilrekvisita forhandlere

Olja kalles der LHM+ grønn mineral hydraulikk olje som tilfredstiller vag's krav. samt fransk brask :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Servooljen er GRØNN, men fyren i butikken har nok aldri åpnet en, for den er grå utenpå. Riktig at den brukes å alle vw/audi. Tror ikke den er laget av castrol, det står iallefall ikke castrol utenpå, bare et delenummer og vw audi.

Såvidt meg bekjent er det Febi som lager originaloljen.

Oljen heter Febi S6161.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den SKAL være grønn.

Fantastisk at du har fått beskjed om GRÅ på delelager, snakk om å ikke ha peiling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp! måtte nesten innom for å se om det virkelig var sant at den var grå. Spurte flere ganger om den var grønn inni, men han svarte ikke på det :-p måtte ta sjangs på å kjøpe en flaske av han for å se fargen, og det var den grønne.

Slik ser den ut:

img0126rss.jpg

Fikk endelig bytta stanga å ingen lekasjer!! Godt å kjøre igjen :-p

MEN! når jeg satt sammen alt ble rattet slikt når hjulene står rett frem

img0125tb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du justert noe på endeleddene?

Sto tannstanga i midt stille og rattet i midtstille når du kobla de sammen?

Pass på at du ved sistnevnte kan ødelegge sleperingen til Airbag om det står feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tanken skulle no være at alt skulle stå likt. Målt endeleddene som jeg fikk med andre tannstanga og disse var lik de gamle. Må vel inn på hjulkontroll med dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tanken skulle no være at alt skulle stå likt. Målt endeleddene som jeg fikk med andre tannstanga og disse var lik de gamle. Må vel inn på hjulkontroll med dette?

Ja, noe har du bomma iallfall;)

Om rattstamme og tannstang står riktig i forhold til hverandre, så må neste skritt bli en hjulstillingskontroll

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.