#1 Skrevet April 18, 2011 (endret) Vil begynne å søke litt etter informasjon om montering av justerbart senkesett til min bil. Noen som har utført denne operasjonen og er det noe spesielt jeg må passe på? Noen tips å komme med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 18, 2011 Kan være lurt å bytte topplagre, hvertfall foran. I tillegg er det lurt å ha VW tool 3424 (The spreader tool) Du trenger også en 12-kant-nøkkel i ganske stor størrelse. Husker ikke hvilken bare. Du trenger også en 21mm skiftenøkkel med offset. Pass på å montere xenonarmen riktig på bakre venstre bærebru når du er ferdig. Brukte denne guiden. Den er så og si lik. http://noahlh.com/car/coilover_howto/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 18, 2011 Brukte du dette spreder-verktøyet? Handlet? Ser jo ut som en meget kurant jobb... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 19, 2011 Nei, jeg brukte ikke sprederverktøyet, men jeg skulle ønske jeg hadde det. Du får kjøpt det på Møller, men det er litt leveringstid. Jeg brukte et meisel-sett fra Biltema. Det gjorde jobben, men jeg brukte myyye lengre tid! Husk fjærklemmer også Du bør i tillegg ha en vinkelsliper tilgjengelig, da du egentlig bare kan glemme å få skrudd løs stab-staget 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 19, 2011 Har jo kilesett, så tror jeg kan få det til vha det. Når det gjelder stabstaget så skal jeg bevise det motsatte. hvilke bolt trenger jeg dersom du har rett forresten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 20, 2011 Bolter følger med settet. Gjorde iallefall det på mitt FK 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 25, 2011 Fulgte med på mitt FK også, jeg måtte også kappe de som satt der når jeg monterte senk på forrige a3'en 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 26, 2011 Vel, det var ikke med noen ekstra bolter på mitt sett. 2stk bolter til stabstag bak? Er det forresten dette lageret jeg trenger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 3, 2011 Litt hjelp angående lageret. Til dere med peiling, var det riktig type? Og ikke minst de boltene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 9, 2011 Er det dette? Er rett i rundt hjørnet for montering av senkesettet. Og hva med de boltene? Kjedelig å stå der uten deler når jeg har kommet halveis. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 9, 2011 Vi snakker om stabstagene/lenkearmer (hvis ikke Christer snakker om noe annet da) foran! På mitt FK sett så fulgte hele stabstaget/lenkearmene med bolter med. Hvilket sett har du kjøpt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 9, 2011 Du kan egentlig sjekke denne tråden da det er identisk som din bil. http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-5/225718-montering-senkesett-pa-golf-v.html?langid=1 Her er delen jeg tenker på: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 9, 2011 Jeg handlet ett billig-sett denne gangen. TA fra Parts and Retards. Jeg tror nok at jeg skal få det løst. Er jo sleggemekaniker til vanlig. Men topplageret stemmer? Det ser jo kortere ut det du fikk med.....? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 10, 2011 Det er kortere, fordi når bilen blir senket så trenger du kortere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 10, 2011 Og hvorfor fikk ikke jeg med slike? Hmmm. Hvor får enn kjøpt disse da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 10, 2011 Det er kun med kortere stag på sett som trenger kortere stag. FK har feste lenger ned på demperen, så må ha kortere stag, mens mange andre har festene som orginalt, og da bruker en orginale stag. "problemet" med de settene er at festet ofte er i veien for å senke nok Staget forblir uforandret uavhengig av justering av senk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 10, 2011 Det er kun med kortere stag på sett som trenger kortere stag. FK har feste lenger ned på demperen, så må ha kortere stag, mens mange andre har festene som orginalt, og da bruker en orginale stag. "problemet" med de settene er at festet ofte er i veien for å senke nok Staget forblir uforandret uavhengig av justering av senk Daså takk for info! -Kristian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 10, 2011 Gode nyheter! Da bærer det løst imorgen!! Takk Alexander! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 27, 2011 Vil dette torx-settet hjelpe meg? http://www.biltema.no/no/Verktoy/Handverktoy/Kombinasjonsnokler-og-piper/Torxpipesett/ Edit: Hmm, dette var 6kant. Må ha 12kant? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 27, 2011 Er det denne bolten jeg trenger torx'n til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 27, 2011 12kant ja, torx passer akkurat ikke (enten bittelitt for stor, eller bittelitt for liten). De har 12kant som passer på bilxtra etc også er navspreder godt å ha! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 27, 2011 Den der klarer jeg vel å holde igjen med en "sveisetang" eller lignende. Har varme, røstløser osv. Jeg skal lage meg en spreder. Senk blir montert imorgen! Felgene er kommet på bilen, men tar ikke bilde før senken er der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 30, 2011 Hvordan gikk monteringen? Fikk du tak i 12kant eller brukte du noe annet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 30, 2011 Veldig enkelt! Bortsett fra at det var en JÆVEL av en skru som hadde revet seg i tårnet. Selvfølgelig en 10.9skrue som jeg ikke klarte å kappe av. Borret av mutteren på undersiden. Jeg trengte ikke 12kant. Kjøpte meg en sveisetang. Denne skruen trenger du bare å holde i siste delen av skruen. For å splitte navet til fjærbeinet så slo jeg nedi en dor. Fungerte som gull! Husk og koble av armen til xenon-føleren. Om du har xenon. Som sagt, veldig enkel montering! Gjorde alt på 3,5time ca. foran og bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juni 28, 2012 hei river igang en gammel tråd.. har både 12kant m6 og m14, som man trenger til skruene, tok av dekk, løsnet begge boltene nede, satt flatjern neders får å får demperen letter av, fikk den et støkke opp, men lenkearm tar i drivaxel, satte på fjerklemmer, fikk noen mm til, løsnet stabstaget på andre siden også, fikk enda noen mm, men ikke nokk, mangler 2 cm elns... så spørsmålet er hvordan hindrer jeg at stabbstage tar i drivaxel ? må det av ? det er løsnet fra demperen. senk må på før midnattsrocken verkstende her i byen skal ha over 3 får bare framme.. + firehjulskontroll.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...