#1 Skrevet April 18, 2011 Når jeg stopper motoren kommer det en slags "flapp flapp flapp"-lyd, antakelig fra kjølevifta. Noe å bry seg med? Skjer ikke alltid. Noen ganger ved kjøring i jevn fart uten pådrag, mister motoren effekt en brøkdel av et sekund. Veldig kort øyeblikk, men merkbart. Normalt eller ikke? Ved to anledninger har lampa for motorgløding begynt å blinke under kjøring. Merket ikke noe feil ellers. Den ene gangen var det 20-25 kalde ute, den andre gangen plussgrader. Hva er dette? 2002 A6 1,9TDI - AWX motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 18, 2011 Når jeg stopper motoren kommer det en slags "flapp flapp flapp"-lyd, antakelig fra kjølevifta. Noe å bry seg med? Skjer ikke alltid. Noen ganger ved kjøring i jevn fart uten pådrag, mister motoren effekt en brøkdel av et sekund. Veldig kort øyeblikk, men merkbart. Normalt eller ikke? Ved to anledninger har lampa for motorgløding begynt å blinke under kjøring. Merket ikke noe feil ellers. Den ene gangen var det 20-25 kalde ute, den andre gangen plussgrader. Hva er dette? 2002 A6 1,9TDI - AWX motor. Du bør få lest av feilkoder hvis glødelampa blinker. Kan være så mangt, elektronikkfeil eller muligens defekt bremselysbryter. På Passaten min (1.9 TDI 130 hk AVF) kutter og motoren i et brøkdels sekund, minner litt om dieselkutt eller et lite hikk. Det er mest sannsynlig EGR ventilen som er synderen. Skal plukke den av til sommeren og rense innsuget og ventilen for dritt og gørr. Forhåpentlig forsvinner de symptomene da. På din bil kan du sikkert bare fjerne EGR helt uten å få varsellampe i dasjbordet som jeg vil få hvis jeg tar den bort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...