Anbefalte innlegg

Skal montere cruisecontrol-hendel i en Golf 6. For å få til dette må rattet tas av. Noen som har instruksjoner på hvordan man gjør dette på Golf 6? Vet at innfestingen av airbagen er endret i forhold til eldre biler, men har ingen anelse om hva som er riktig prosedyre på disse bilene, både for å få rattet av, på igjen og å unngå lysende airbag-lampe eller lignende kluss..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal montere cruisecontrol-hendel i en Golf 6. For å få til dette må rattet tas av. Noen som har instruksjoner på hvordan man gjør dette på Golf 6? Vet at innfestingen av airbagen er endret i forhold til eldre biler, men har ingen anelse om hva som er riktig prosedyre på disse bilene, både for å få rattet av, på igjen og å unngå lysende airbag-lampe eller lignende kluss..

Klips x2

Airbaglyset får du uansett så lenge du kobler vekk ledningen til airbagen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klips x2

Airbaglyset får du uansett så lenge du kobler vekk ledningen til airbagen.

Ikke sålenge en kobler av batteriet (noen en MÅ gjøre) og ikke setter på tenning uten at airbag er kobla på igjen

Husk også lade ut statisk-elektrisitet i deg selv ved å ta i noe stål på bilen før du tar i kontaktene til Airbag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid fått feilmelding selv om jeg alltid kobler av batteriet. Rattvinkelsensor feilmelding er heller ikke uvanlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid fått feilmelding selv om jeg alltid kobler av batteriet. Rattvinkelsensor feilmelding er heller ikke uvanlig.

Har demontert utallige airbagger på jobb og aldri opplevd feilmld når batteri er avkobla under hele prosessen., så noe må du ha gjort feil:)

Rattvinkelsensor må grunninstilles på nytt når batteri har vært avkobla så det er riktig;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den grunninnstillingen like enkel som på eldre biler, at det egentlig bare er å vri rattet fra side til side? :)

Å koble fra batteriet, vente litt og passe på statisk utlading er greit ja, det er samme prosedyre som på alle airbag-biler.. :)

Grunnen til at jeg skal ta av rattet er for å bytte til cruisecontrol-hendel, da det er lite aktuelt å betale 3-4000 for å få det gjort på Møller når selve spaken koster bare noen hundringser.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den grunninnstillingen like enkel som på eldre biler, at det egentlig bare er å vri rattet fra side til side? :)

Å koble fra batteriet, vente litt og passe på statisk utlading er greit ja, det er samme prosedyre som på alle airbag-biler.. :)

Grunnen til at jeg skal ta av rattet er for å bytte til cruisecontrol-hendel, da det er lite aktuelt å betale 3-4000 for å få det gjort på Møller når selve spaken koster bare noen hundringser.. :)

Ja, svinger helt over tii begge sider og kjører beint fram så slukker lampen og rattet får normal motstand igjen. Er tung på rattet så lenge lampen lyser.

edit:

Siden dette er golf 6 (noe jeg ikke såg i forbifarta) så er det bare å svinge over til begge sider å du er ferdig med grunninstillingen;) Trenger ikke kjøre en meter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, svinger helt over tii begge sider og kjører beint fram så slukker lampen og rattet får normal motstand igjen. Er tung på rattet så lenge lampen lyser.

edit:

Siden dette er golf 6 (noe jeg ikke såg i forbifarta) så er det bare å svinge over til begge sider å du er ferdig med grunninstillingen;) Trenger ikke kjøre en meter.

Så sant som det er sagt :)

Blandet vel inn demontering av airbag lampe med demontering av selve airbagen når jeg tenker meg om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.