#1 Skrevet April 19, 2011 Hei Skal demontere dørtrekkene bake i min Audi 100 C4. har løsnet låseskruene på sidene men sitter fortsatt fast. har søkt en del nå å prøvd å løsne dekselet rund dørhåndtaket, men er redd for å ødelegge. Kan noen forklare litt bedre? Bilder hadde vært supert Må demontere fordi jeg skal feste wiren til dørhåndtaket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 19, 2011 Bruk et flatskrujern litt forsiktig på "baksiden" av dekslene til håndtaket, så kommer disse av ganske greit. Det sitter en skru nede og en oppe på håndtak. Med disse av kommer dørtrekket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 19, 2011 Takker Men kan du ta et bilde av de dekselet som skal av? Evt. redigere i paint å streke rundt det som skal av? Er ikke mange, men er redd for å ødelegge noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 19, 2011 Nja, det blir litt stress, men den delen du skal pirke av er forsiden på håndtaket, du ser tydelig skille, og muligens noen små spor hvor du kan smette inn et skrujern 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 19, 2011 Se på håndtaket fra nedsiden, så ser du 2 hull, stapp inn tynt skrujern eller noe sånt, og trekk rett ut, sitter bare på klips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 19, 2011 Så enkelt kan det og sies 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 19, 2011 Ok, pørvde å pirke ut. Men den satt ganske bra Men armlenet er festet rundt dette dekselet? Var der jeg stusset, vanskelig å få av armlenet siden det ikke er noen skruer på det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 19, 2011 Dekslet er klipset på armlene-stammen, som er skrudd i døra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 19, 2011 Får bare prøve når jeg kommer hjem igjen Tusen takk Thomas og Dag Ivar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 19, 2011 Ingen problem! Også glemte jeg å nevne at når du skal ha trekket av, så løfter du det rett opp 2-3 cm, før du kan trekke det ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 19, 2011 samme prosedyre?` http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=210235 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 19, 2011 samme prosedyre?` http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=210235 Ja, samme prosedyre på 100 og A6. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 26, 2011 Da fikk jeg av dørtrekkene Men har enda et problem nå med wiren, den hopper av når jeg åpner døren igjen. Går fint å montere igjen, men den hopper av når jeg åpner døren 2-3 gangen. Kan jeg lodde den fast? Eller er det bedre metoder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 26, 2011 Wieren som går til indre dørhåndtaket? Hvor er det dét hopper av hen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 26, 2011 Det skal sitte en liten klips som holder wiren på plass, like bak der wiren kommer ut av plastrøret.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 26, 2011 Riktig, en liten metallklips holder "wirehylsa" på plass, det kan også være en fordel å sørge for at "kroken" du hekter på har litt spenn slik at den tvinger seg i riktig posisjon. Har opplevd at denne hoppet av når det ble litt treghet i selve låsemekanismen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 27, 2011 Den hopper av der jeg fester den. Klipset er på, men får bare prøve å få litt spenn på kroken da. Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...