Div spørsmål ifm 3'er feil, må vise senkesett hos Statens Vegvesen.

Anbefalte innlegg

Ja, da har jeg vært på EU kontroll igjen, denne gangen gikk det ikke like fint som sist, og fikk en haug med 2'er feil på xenon, ruter, solfilm på lykter og senk, og da selfølgelig vises på trafikk stasjon vdr senkesett, så da lurer jeg på for det første om det er kurant å godkjenne TA technix på gjøvik?

deretter om det er mulig å få tak i nytt tuv dokument til settet mitt, for har jo så klart rota bort det gamle:(

også lurer jeg på om vegvesenet har noe å si på rutene og lyktene mine selv om det står på EU lappen at bilen kun skal vises hos dem vdr senkesett?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare og spørre der du kjøpte senkesettet om de kan sende deg et nytt TUV dokument :)

Solfilm er jo lovlig da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Christian!

Fikk også 2èr feil på xenon. Da måtte jeg til Bitilsynet for etterkontroll. Verkstedet kunne vist ikke ta etterkontroll på lys ( montert xenon).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solfilm er kun tillatt frem til B-stolpen. Sideruter foran, frontrute og selvfølgelig lykter er det *ikke* tillatt å klistre noe som helst på, uansett hvor lys solfilmen måtte være.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er IKKE lurt å stille opp på biltilsynet for godkjenning av feks senk, og da har sota ruter, ettermontert xenon osv... De kan ta deg på det da, og da må du inn IGJEN.. Fikk beskjed om det når jeg var å godkjente senk på min bil, for da plukka jeg av tusenmetra på taket og alt sånn.. Da spurte han om de hulla i taket mitt, og jeg fortalte hva det var, og fikk beskjed om at det var lurt jeg hadde tatt de av :P Men nå ere jo varmt ute, så bare kjør begge rutene ned forran..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!:)

Ja ante meg det. tror jeg får tak i noen billige dører på høgger'n. er så mye jobb å skru ut vinduene? (passat 3b) når det gjelder lyktene er det vell bare å rive av filmen og sette i halogenpærer. lyktene tror jeg skal være godkjente selv om det ikke er orginale, har satt på linselyktene fra NBS.

må man ha papirer på 4-hjulskontroll ved godkjenning av senk også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må ha papirer på 4-hjulskontroll og lysjustering..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3b er jo lett å ta ut rutene på

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har delvis vert igjennom dette selv, sota ruter og godkjenne senkesett.

Du må ha papirer på hjulstilling og at lys er justerte.

Jeg kjørte ned rutene på bilen og fikk ikke noe spørsmål om det :)

Kan lønne seg å sjekke skikkelig opp slik at du ikke går på en smell og må bestille ny time,da blir ting dyrt.

Sjekk hva som står i papirene. ( Kan være krav som må fylles der for å få den godkjent) Sørg for å ha på felger som gir tilstrekkelig klaring slik at det ikke blir et problem. Du kan også risikere å måtte ha klaring til denne 11 cm klossen under bilen.

( søk så finner du en del om det )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker! huff jaja noe stryr blir det, men er bare sånn det er:P

nja, sitter ikke de bak ei metallplate bak dørtrekket igjen, som er poppet fast da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.