Audi S2 3B honing eller borring

Anbefalte innlegg

Hei, jeg driver å overhaler motoren min og lurer på hva jeg kan bruke til å måle om jeg trenger honing eller borring, må jeg ha overdim stempelringer/fjærer hvis jeg må hone?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du slitekant i topp av sylinder er det ihvertfall bare til å borre. Har du ikke slitekant holder det kanskje med honing

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må måle ovaliteten.

Dette gjør du med enten micrometer, eller måleur som er beregnet for sylindre.

Det kan faktisk være ganske så ovalt, uten noe slitekant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må måle ovaliteten.

Dette gjør du med enten micrometer, eller måleur som er beregnet for sylindre.

Det kan faktisk være ganske så ovalt, uten noe slitekant.

 

Hvor kan jeg kjøpe det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kan jeg kjøpe det?

 

Et par eksempler:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=180255

http://www.luna.no/artikkelsok.html?sok=sylinderindikator

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=24960330

 

Om du må borre eller det holder å hone kommer ikke an på om det er slitekant eller om sylinder er oval, men hvor stor ovaliteten eller slitekanten måles til i forhold til oppgitt toleranse for den spesifikk motoren.

 

Nei, dersom du kun honer så bruker du orginalstemplene og standard dim på stempelfjærene, forutsatt at den ikke tidligere er borret og at det allerede sitter overdim deler der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.