#1 Skrevet April 19, 2011 Hei, jeg driver å overhaler motoren min og lurer på hva jeg kan bruke til å måle om jeg trenger honing eller borring, må jeg ha overdim stempelringer/fjærer hvis jeg må hone? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 20, 2011 Har du slitekant i topp av sylinder er det ihvertfall bare til å borre. Har du ikke slitekant holder det kanskje med honing 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 20, 2011 Du må måle ovaliteten. Dette gjør du med enten micrometer, eller måleur som er beregnet for sylindre. Det kan faktisk være ganske så ovalt, uten noe slitekant. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 20, 2011 Du må måle ovaliteten.Dette gjør du med enten micrometer, eller måleur som er beregnet for sylindre. Det kan faktisk være ganske så ovalt, uten noe slitekant. Hvor kan jeg kjøpe det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 20, 2011 Hvor kan jeg kjøpe det? Et par eksempler: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=180255 http://www.luna.no/artikkelsok.html?sok=sylinderindikator http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=24960330 Om du må borre eller det holder å hone kommer ikke an på om det er slitekant eller om sylinder er oval, men hvor stor ovaliteten eller slitekanten måles til i forhold til oppgitt toleranse for den spesifikk motoren. Nei, dersom du kun honer så bruker du orginalstemplene og standard dim på stempelfjærene, forutsatt at den ikke tidligere er borret og at det allerede sitter overdim deler der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...