#1 Skrevet April 20, 2011 Hei! Når jeg starter bilen når den er kald starter den alltid. Nå har den sluttet å starte når den er varm. Det er ingen problemer mens den er i gang. Sviver som en klokke, så stopper jeg den og venter i 5 min. Når jeg prøver å starte den igjen er det ikke gnist før motoren er nesten helt kald. Noen tips til hvor jeg skal begynne? Mange takk for all hjelp! Mvh. Eirik Øygarden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 20, 2011 jeg ville prøvd veivposisjonsføler...var borti en for noen år siden der det var problemet...kan jo også være hallgiver... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 20, 2011 Ganske sikkert den veivposisjonsføleren nede på venstre side av motoren, den sitter utsatt til fordi eksosrøret går rett forbi. Velkjent feil på V8-motorene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 20, 2011 Et tips; kjøp føler til femsylindret motor; eneste forskjell er at ledningen er lenger og prisen er lavere. Ledningen stripser du rett og slett opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 20, 2011 Tusen takk for hjelpen! Skal sjekke den i kveld. Skal kjøre til hytten i morgen, så det kan jo bli litt spennende. Gir denne kun signal ved oppstart? Siden jeg ikke har problemer når bilen er i gang. Hvordan kan det ha seg at bilen starter når den er kald? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 20, 2011 Jeg leter også etter den sensoren nå. Er det på venstre side, altså førersiden eller motsatt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 21, 2011 ligger på førersiden bak ett deksel. Ligger 2 sensorer der etter det eg husker...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 21, 2011 Denne sensoren sitter godt gjemt bak et deksel et godt stykke bak på høyresiden, sett forfra. Byttet denne på en eldre V8'er når jeg ikke fikk start på den, gjorde susen det. Men er ikke enkelt å komme til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...