#1 Skrevet April 20, 2011 Hei. for en stund tilbake så drev jeg tok inn og ut sikringer, og etter det så har airbag lampe lyst også var jeg nede på verksted idag og da kom det opp 3 feilmeldinger på airbag: *sporadisk *lav spenning/strømbrudd *deffekt styreenhet sku da prøve å nullstille lampe men da kom det opp en melding: kan ikke slette feilmelding. Dette med at airbag lampe har lyst, har skjedd 2 ganger, og første gangen jeg dro til et "annet" verksted så fikk du null stilt den og alt var bra.. men det var i fjord en gang. da hadde jeg enda enn gang drivet å tatt inn og ut sikringer. men idag så fikk vi ikke slettet varselampa.. hva skjer?? dette er da et annet verksted med sikkert anen type diagnoseapperat, men skal vel ikke ha noe å si det? kan ikke skjønne hvorfor det kommer at styreenehet er deffekt Edit: skiftet batteri her i vinter og da hadde jeg den varselampen, han nede på verksted sa at jeg kunne prøve å koble ifra batteriet en stund også prøve med å 0 stille den etterpå da igjen. håper noen har noe tips her til hva som er galt ?? kjedelig at den skal være sånn:/, greit at det er i orden om jeg sku være uheldig en dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 20, 2011 Dersom feilen er aktiv/til stede på tidspunkt forsøkt slettet går ikke det å slette feilen uansett diagnose verktøy en har.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 20, 2011 ja men hva skal man gjøre for å fikse feilen da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 20, 2011 Du får prøve å se om styreenhet har spenning når den skal ha spenning, Iallefall med tenning på. Styreenheten finner du under midtkonsollen, ca under askebegeret, Men om en kamerat har et airbagratt kan du prøve det først, men feilkodene dine peker jo imot styreenhet eller dårlig kontakt her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 21, 2011 Okei! kan ikke helt skjønne dette her men, at sånt skjer helt uten videre?.. ja takk for hjelpen .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 21, 2011 Okei! kan ikke helt skjønne dette her men, at sånt skjer helt uten videre?.. Hvordan skal det liksom skje da ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 21, 2011 nei det kan man jo lure på... men er det normalt at en sånn styreenhet takker for seg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 21, 2011 Hvordan måler jeg en sånn styreenehet, noen som vet ? ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 21, 2011 Hvordan måler jeg en sånn styreenehet, noen som vet ? ? Du får til å sjekke at den får strøm, du må måle over de ledningene som koblingsskjema tillsier at skal spenning. Det trenger ikke være så lett å få tak i sånne skjema, men det hender at noen med tilgang på slike skjema hjelper deg med det.... Finnes to typer styreenheter iallefall til c4, jeg har en liggende, men det kan som sagt være lettere å prøve å feilsøke med å bytte deler, låne eller kjøpe brukt, alt er rimeligere enn å la møller finne feilen. Kan å sjekke ledningene bak sikringspanelet siden du fikk feil etter at du byttet sikring. Du kan og ta ut sikringen til airbag og måle strømtrekket med et multimeter. Får du 0.000 amp. i strømtrekk har du nok brudd eller gåen styreenhet. Hvis andre ting går på samme kurs, må det kobles ifra slik at du får kun airbag controll unit på multimeteret. Skjønner du ikke noe av dette er det best å la vær;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 21, 2011 Okei, tusen takk for et bra svar Geir måle med multimeter klarer jeg, så da kan jeg jo prøve det i første omgang, men som du sier så går det antaglig flere ting på samme kurs. Men får håpe på det beste, at ikke styreenheten er deffekt for da blir det vel fort dyrt:/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 21, 2011 Dersom styreenheten skulle vise seg å være defekt, så er det nok flere her på forumet som har liggende et par slike og slenge;) Det er bare å søke på A6 og C4 så ser du hvem i klubben som har liggende noen deler til slike. Vil anta at noen kan finne på å selge en slik for en 500 lapp eller lavere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 21, 2011 Ok det var godt å høre:) men har du noe løsning på hvordan jeg kan finne ut om den er deffekt? vil prøve mest mulig selv, istedenfor å levere den inn på verksted. nå har jeg koblet av batteriet men tror neppe det vil fungere. Men i tilegg så har jeg målt over alle sirkinger, og var ingen feil der.. takk for svar Steinar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 21, 2011 Om du trenger airbaghjerne, skriv delenr på den du trenger. Har en liggende, og som sagt tidligere i tråden, 500 kr for denne. Men ikke alle er like, så delenr trengs. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 21, 2011 ok takk for det:) skal gi til bakemelding, om jeg trenger en ny styreenhet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 21, 2011 Det kan jo være at du har en feil som knerter styreenheten og at den samme feilen også ødelegge den nye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 22, 2011 ja er det mulig da? har en feil som slitasevarsler som piper pga slitte bremser. tror den går på samme kurs.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...