Hvilken girolje anbefales til nyoverhalt 02A kasse m/ Peloquin diff?

Anbefalte innlegg

Noen som har noe erfaringer å dele ang giroljer?

 

Er det noen spes viskositet disse Pelo diffene skal ha?

Har kikka litt på AGIP ROTRA SX-S LS 75W-90,er dette bra greier?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viskositet er jo en ting men kvalitet krav er en annen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det letteste og det mest sikre er å bruke orginalt eller tilsvarende :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, men har fortsatt ikke fått svar på det jeg har spurt om :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså du skal ikke behøve å skifte viskositet på diffen bare fordi du har bytta diff... regner med at preload og backlash er det samme som før? Da blir jo lagerklaringer fort som spesifisert fra vw.. Eller er dette vitterlignok oversett og man satser heller på at olja løser problemene? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan bare si at Agip har relativt god olje, men om den olje du nevner ovenfor er den beste for diffen kan jeg ikke uttale meg om..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså du skal ikke behøve å skifte viskositet på diffen bare fordi du har bytta diff... regner med at preload og backlash er det samme som før? Da blir jo lagerklaringer fort som spesifisert fra vw.. Eller er dette vitterlignok oversett og man satser heller på at olja løser problemene? :P

Hva er preload og backlash?Snakk norsk :P Det er shimsa opp og målt klaringer om det er det du prøver å få frem. :)

Hva olje SKAL kassa ha da?Jeg kunne jo selvfølgelig prøvd med VAG oljen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har snakka med Gary som har konstruert disse diffene om hva slags olje han annbefalte. Orginal fungerte ypperlig sa han.

 

Selv så bruker jeg Omega sin olje den er helt rå, noe dyrere men kjenner jeg deg rett så spiller vel ikke det noen rolle;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er preload og backlash?Snakk norsk :P Det er shimsa opp og målt klaringer om det er det du prøver å få frem. :)

Hva olje SKAL kassa ha da?Jeg kunne jo selvfølgelig prøvd med VAG oljen

 

Kort fortalt så er det klaringer ja... + at drevene på diffen skal "spises på riktig sted" + inngående aksel skal som regel være strammet slik at den for eksempel må ha et visst moment for å rotere.

 

Hadde jeg vært deg så ville jeg gått ut i fra orginal viskositet klassifikasjon og vurdert andre alternativer deretter... Hold et lite øye med den faktiske viskositeten også da den ofte kan svinge litt innenfor feks 75w-90 oljer. (Eksempelvis kan det virke som at b3/b4 girkassene liker en av de tynneste oljene innenfor 75w-90 klassifikasjonen).

Utover det så er de vel litt mer vagt, men går du for veletablerte merker så får man somregel ca det man betaler for mtp. tilsetninger osv. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min bruker jeg 75/90 ls olje fra mobil som dekker gl4. Ikke hatt noe problem med det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,litt å velge i her da..Skal ta turen i morra å se hva jeg finner.Har meget gode priser på Agip olje,så derfor spørsmålet om erfaringer :)

Takk for tips så langt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørt med Peloquin diff siden 2005. Kun brukt vanlig olje kvalitet.

Omega har jeg kjørt på, uten at den viste seg å ha noen spesielle egenskaper. ARP boltene på diffen løsnet og knuste hele kassa så det sprutet Omega olje og løse deler overalt. Livsfarlig. Gary Peloquin har fått ARP til å re-designe boltene og et nytt bolt-kit kom vel rundt 2008 om jeg ikke husker feil.

Kjørt på Valvoline GL4 og GL5 siste 3 årene. Fungerer perfekt.

Bytt/inspiser olja jevnlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørt med Peloquin diff siden 2005. Kun brukt vanlig olje kvalitet.

Omega har jeg kjørt på, uten at den viste seg å ha noen spesielle egenskaper. ARP boltene på diffen løsnet og knuste hele kassa så det sprutet Omega olje og løse deler overalt. Livsfarlig. Gary Peloquin har fått ARP til å re-designe boltene og et nytt bolt-kit kom vel rundt 2008 om jeg ikke husker feil.

Kjørt på Valvoline GL4 og GL5 siste 3 årene. Fungerer perfekt.

Bytt/inspiser olja jevnlig.

Det har jeg ikke hørt om før..Vel vel i 2009 jeg kjøpte diff med bolt-sett,så håper jeg går klar da :)

Er det 2 liter som skal på 02A kassa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har jeg ikke hørt om før..Vel vel i 2009 jeg kjøpte diff med bolt-sett,så håper jeg går klar da :)

Er det 2 liter som skal på 02A kassa?

 

Transaksel, manuell 5/1

· Kapasitet : Smøringshette 2 liter

· Kjøreforhold : Normale

· Anbefaling : DuraBlend GL-5 75W-90

 

 

http://www.valvoline.no/vsmorehandbok.aspx?nr=422

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er normale kjøreforhold? :P hehe Takk for info Petter :)

Handla inn 2 liter med Agip Rotra SX-S jeg,denne skal holde GL4/GL5 krav og er anbefalt til LSD differ.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er normale kjøreforhold? :P hehe Takk for info Petter :)

Handla inn 2 liter med Agip Rotra SX-S jeg,denne skal holde GL4/GL5 krav og er anbefalt til LSD differ.

 

Går nok fint Ols ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Silkolene syn5, beregnet for LSD differ som quaife og pelaquin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

GL5-krav på 02J med lsd og eller?

 

Jeg har nemlig Castrol Syntrans Transaxle helsyntetisk 75W-90 GL4 stående fra før som jeg hadde tenkt å bruke.

Spesifikasjoner

API GL-4+

VW 501.50

 

Tatt fra et annet forum ang denne oljen:

Wow, that Castrol Syntrans specs are fantastic! The Mobil stuff, I'm not to sure about. Look at that huge spread on the kv but small viscosity index and so-so pour point. I'm wondering if they're using a lot of viscosity index improver's (?) or something. I don't think I would use that stuff. But I have to say those Castrol Syntrans specs are mighty impressive.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekka mer opp rundt dette og Wavetrac sier at alle oljer som dekker VW 501.50 duger fint til lsd'en.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.