Hvordan koble tusenmetere, og problemer med subbing i hjulbue senket bil.

Anbefalte innlegg

1: Har 3stk tusenmetringer på bilen, og lurer på hvordan disse bør kobles.

Det kommer to + kabler ut i fra releet, bør jeg "tvinne" disse to plussene i hop, koble alle tre lyktene på den, eller bruke 1 pluss til en lykt, og den andre plussen til de resterende 2 lyktene??

2: Har 19" felger på bilen, 8" ET45, og det subber noe fælt framme, bilen er senket ca 30-40mm.

Noen måter jeg kan få bilen til og subbe mindre? skal prøve disse gummiklossene man får kjøpt på biltema for og legge imellom fjærene for og få den stivere, men vil helst ha en annen løsning..

Finnes det færdig valsede hjulbuer og få kjøpt eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Nå er det verken pent eller lovlig med tre tusenmetre, men det er en helt annen sak. Så lenge reléet klarer å drive alle tre , og kablingen ellers er grei, ser jeg ingen grunn til å bruke to 'plusser', men du får jo en liten ekstra sikkerhet ved å dele de opp, da.

2. ingen formening, men med 45mm innpress burde dette funka..

Ingen i området som har en valse å låne deg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2. Nærmeste valse blir i Tromsø, så blir litt langt og kjøre :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken dekkdimensjon har du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Theres your problem:p 235/35 blir ikke akkurat strekt på en 8" felg, så med å gå ned til en annen dekkdimensjon tror jeg du får bort subbingen en gang for alle. Mulig rulleomkretsen er riktig med den dimensjonen, men med 215/35 f.eks får du ikke store forskjellen på speedometeret. Når speedometeret viser 100km/t, har du egentlig 101,8km/t, sett at du har riktig visning med nåværende dekkdimensjon:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, får prøve 215 framme og 235 bake da :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir ikke 215 litt smalt kansje? 225?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.