#1 Skrevet April 21, 2011 Hei. Som topic sier, bør man begynne å tenke på turbobytte på en S4 med 2.7 Bi-Turbo som har gått 197k km? Bilen er chipet, servicehefte, regelmessig oljeskift (går jeg ut ifra). Gått litt langt, nemmelig 197k km, er det andre ting man skal ta hensyn til ved en så høy km stand? Takker for svar på forhånd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 21, 2011 Turboene kan trenge en overhaling så de ikke takker for seg. Med den kilometerstanden så kan det være på tide Ellers så er det ikke noe spesielt med bilen, bare vanlig slitasje, så slitedeler bør byttes om du merker noen feil på bilen. En vag-com diagnose kan vise noen feil som ikke er merkbare direkte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 22, 2011 Må ikke motoren fysisk ut av bilen for å bytte turboer på 2.7'en? Isåfall er det jo bare å gå til storinnkjøp i alt av ulike slite/servicedeler som lettere kan byttes når motoren allerede har forlatt bilen.... (ville jeg ha gjort) Men om dine turboer trenger å byttes er jo usikkert. Må vel gå ann å få sjekket tilstanden på de på et vis? Jeg vet ikke.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 22, 2011 Er en S4 som frister litt, men den har gått 197k km, men det er ingen dokumentasjon på om turboene er byttet. Og det er en storoperasjon hvis turboene skal byttes/overhales..koster nok mer enn det smaker.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 22, 2011 Så uansett om turboene skal demonteres så MÅ motoren ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 22, 2011 Så uansett om turboene skal demonteres så MÅ motoren ut? motoren må ut ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 22, 2011 Her er det bare å kjøpe , så tar man bekymringene etterhvert som de kommer Se heller på Årstallet på bilen , istedet for å se på KM.standen Disse bilene begynner å bli gamle , så her kan ALT skje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 23, 2011 Her er det bare å kjøpe , så tar man bekymringene etterhvert som de kommer Se heller på Årstallet på bilen , istedet for å se på KM.standen Disse bilene begynner å bli gamle , så her kan ALT skje Tjo, men om bilen er en 2000 mod eller 2005 som så har fortsatt turboene fått rulla sine km..Og jeg er ikke interessert i å kjøpe en S4 for så å koste på 40 000,- +++ i turbobytte/overhaling. Jeg er ikke i stand til å ta ut en slik motor, og skal det settes bort blir det dyyyrt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 23, 2011 Du har da hatt S bil før du Tom Erik , og vet vel at slike på kostninger kan komme som julekvelden på kjerringa når man eier S maskineri Prøver bare å få frem at turboene kan leve 50.000km til hvis alt er gjort rett tidligere Eller de kan ryke på tur hjem i ny bilen Så man må ikke se seg blind på KM standen (som det virker som du gjør , siden du virker såpass redd for at den har gått 200.000km ) Da er det heller tidenstann som gjelder , med X antall kaldstarter , X antall stopp med litt for varme turboer osv Som utgjør mer enn akkurat at bilen har gått 200.000km MenMen , dette er mine meninger da , så får du ha dine 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 23, 2011 Du har da hatt S bil før du Tom Erik , og vet vel at slike på kostninger kan komme som julekvelden på kjerringa når man eier S maskineri Prøver bare å få frem at turboene kan leve 50.000km til hvis alt er gjort rett tidligere Eller de kan ryke på tur hjem i ny bilen Så man må ikke se seg blind på KM standen (som det virker som du gjør , siden du virker såpass redd for KMstanden ) Er det misstanke om dårlige turboer da? JEg vet ingenting om bilen enda, men tengte tanken "turbooverhaling" når det ikke var noe dokumentasjon på om de var byttet tidligere. Sett flere biler som har gått ganske mye mindre men turbooverhaling..Er fullt klar over de kan ryke på vei hjem, eller vare 50k km til, man vet jo aldri:) Har hatt S bil før ja, men der var det fortsatt bare 1 av alt, og ikke 2 av alt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 23, 2011 Hvis du ikke har mulighet til å skru noe særlig.. Så kjøper du deg Toyota av noe slag Tom Erik Audi må skrus på, sånn ere bare Har en 2.7 jeg også som motor snart skal ut for bytte av begge turboene.. Gleder meg såklart ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 24, 2011 Hvis du ikke har mulighet til å skru noe særlig.. Så kjøper du deg Toyota av noe slag Tom Erik Audi må skrus på, sånn ere bare Har en 2.7 jeg også som motor snart skal ut for bytte av begge turboene.. Gleder meg såklart ikke Oki, da blir det en Toyota Auris istede..Takk for tips Mikkel! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...