motorproblemer audi a4 b5 1.8t

Anbefalte innlegg

Har et problem med a4'en min. Skiftet toppakning for en stund tilbake og bilen startet og gikk helt fint etter dette. Så var jeg ute å kjørte med bilen forrige uke og alt virket ok, men dagen etter skulle jeg starte den, men da var det ikke tegn til liv, hørte startmotoren klikke men ikke noe mer enn det. Så i dag satte jeg inn et nytt batteri for å sjekke om det var det som gjorde det. Og da starta bilen, men den vil ikke svive/gå skikkeligt, når jeg har gassen i bånn ligger turtallet å varierer mellom 1000 og 2000 rpm, men vil ikke gå høyere, bare hvis jeg sitter å gir gass i takt med turtallet, da kan det hende den vil gå høyere på turtallet. Det smeller fra eksos, når jeg slipper gassen. Kan det være feil tenning ute å går ? syntes det virket rart i og med at den fungerte helt fint den ene dagen, mens i dag tullet den slik. Kan se om jeg får lagt ut en film av problemet i løpet av dagen, så dere lettere kan forstå problemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ut som feil på tenningen ja :)

feil montert registerreim?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja tror også det er tenningen :) men synes det er rart at den skal tulle først nå, etter at den har fungert fint tidligere. så mener jeg har fått montert på alt korrekt, men kan være jeg har gjort en feil da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

th_VIDEO0007.jpg

når den ligger mellom 1k og 2k rpm har jeg gassen i bånn..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan skal jeg eventuelt få justert tenningen korrekt ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekke opp igjen timing på motoren din, hvis jeg ikke tar feil så er det registerkjede i bakkant mellom kammene..

kont at merkene stemmer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.