mulig å kjøre bil verksted, uten bremsekretsen bak?

Anbefalte innlegg

Hei

 

Det ser ut til at jeg må gi opp dette rør opplegget på bremsene.. får det ikke til og mangler noe skjøter som blir en dyr tur til biltema.. bil+ferje for min del.

 

Kan jeg kjøre bilen kort stykke til det verkstedet som skal utføre reparasjonen (eu godkjenning) uten fare for liv og helse?

 

Har satt i to "dummy" plugger der som røra skulle ha vært i motorommet, så der er det tett.

 

Frode

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det tett under fult trykk så burde det gå bra om det ikke er altfor langt til verkstedet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

husk a du kjører da rundt med en 3'er feil :)

 

og skulle det skje noe. så kan du nok glemme at forsikrigna hjelper deg tror jeg :)

 

men hva er det du sliter med? er da ikke direkte så vanskelig og bytte bremserør

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke helt hvor langt det er, men det kan ikke ta mere enn 3-4 min å kjøre dit iallefall. Hvilke bremser vil jeg ha igjen da? :) Evt bedre å slepe bilen ned? (da er det jo ikke trykk på bremsevæska)

 

Frode

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dan, jeg har aldri i mitt liv gjordt dette her før, og jeg angrer som bare det på att jeg begynte. Mangler som sagt noen deler som nevnt i første post her.

 

Er også redd for å gjøre det helt gærnt..

 

Frode

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

går nesten ikke ann og gjøre det galt egentlig :)

 

jeg har netopp gjort dette på golfen. sleit som faen med og få av de gamle røra fra bremselasts ventil, løste seg med og sage røra helt inntil, og banke på ei pipe og bare dra i veien :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter kanskje med flensinga eller mangler nipler/skjøtestykker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er der endel av problemet ligger :) Har en skjøt nesten midt under der, og har tatt av røra fra den og helt fram. Sage av de fire røra der og ta ned ventilen for å få ut de røra der, når den er "løs"?

 

Da trengs det vel ca 12 nipler hvis jeg kan telle rett... ;) og det er akkurat det jeg har og ingen flere, kan kanskje bruke de to som stod i motorommet om igjen?

 

Har lagt opp de to røra ut til hvert hjul på bakakslingen, men ikke konet dem ennå, er litt skjeve bortover, men det har vel ikke noe å si, så lenge det er tett?

 

Frode

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vanskelig og få det tett om røra ikke er helt rette akurat der du lager konet :)

 

er vel bubble-flare på vw. så du må huske og kone riktig, da dobbelkon funker dårlig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok Dan, tro om jeg ikke bare skal få bilen ned dit... hehe, dumt om jeg bruker opp røra (som verkstedet hadde brukt) og ikke får det tett da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.