Smaleste dekk til 7x16" felger!

Anbefalte innlegg

Kjøpte i fjor noen Federal dekk i 195x40x16. Men disse viste seg å ha ganske stor felgkant. Er jo "utoverstrekk" på felgene nå. Så det er jeg ikke særlig fornøyd med.

 

Lurte på hvilke dekk som fysisk smalest av 195x40x16 dekkene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette lurer jeg på også, er ikke keen på 165/45-16, da jeg syns det blir litt mye strekk!!! Kunne du postet noen "strekk-bilder" av dine?

 

Og at noen med samme dimensjon fra andre fabrikater kan poste noen bilder!!?? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

je er godt fornøyd med strekken på mine 7,5 med toyo proxes 195.40-16,skal vel være en av de smalere:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Federal er ekstremt breie i forhold til oppgitt bredde, målte bakhjula på Golfen til 22cm, dette var 205/50/15 dekk....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg får prøve med Toyo sine da. Synd at Federal hjula er så breie. Har jo nesten ikke fått brukt dem eg gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine Dunlop SP9000 195/40 på 7x16" :

 

CIMG1986.jpg

 

Hadde ingen supergode bilder som viser graden av dekkstrekk, men det er iallfall rett vei, du kan såvidt skimte felgkanten når du ser hjulet rett forfra.

 

2011-04-08190709.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle likt å visst hvilket dekk som er smalest av Dunlop og Toyo. Noen som har bilde av Toyo 195.40.16 på 7" brei felg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå for 165/45-16 og mye senk. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå for 165/45-16 og mye senk. :)

 

Hehe. Det kan se meget fra ut fra sideprofilen. Men når du ser bilen bakfra eller forfra så ser det ganske feil ut :P Sykkeldekk hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fedral 195/45-16 og kan ikke si at det ble noe strekk med det på 7x16: bh :Skulle godt for toyo istede.

Men er det noen alternativer som 185 eller 175?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du ute etter strekk, er jo 7" felg helt feil å starte med

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du ute etter strekk, er jo 7" felg helt feil å starte med

 

Det er jo greit.Men med fedral 195hjul på 16tom på seaten blir det for bredt uansett og jeg har noen millimeter til fjærbeinet med et35.Kan ikke ha de lenger inn eller ut.Så selv med 8tom og de dekka blir det feil.Derfor jeg lurte på om det var noe smaler enn 195 i 45 eller 40 profil på 16 tom er ikke ute etter verdens lengste strekk bare at jeg kunne gå smalere for og gå lavere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

195/45-17 på 7 felg.Ganske mye strekk syns jeg falken dekk

7_195_45_R17_Falken_595.jpg

 

165/40-16 nakang dekk

7_165_40_R16_Nankang_3_595.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.