#1 Skrevet April 24, 2011 Jeg vurderer å ta ut motoen i min Audi A6 da den trenger ny registerreim, ny turbo m/oljerør, ny veivhusventilasjonslange, ny oljepumpe og oljesil. Tror det er lettere å ordne alt når jeg har den ute... Er det noen som har erfaring om hva en burde bytte / fixe i samme slengen? Kan fortelle at den har rullet ca. 250000 km... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 24, 2011 Ville tatt vannpumpa også ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 24, 2011 Vannpumpa følger med i kit til registerreimen tror jeg, ja... Sammen med hydraulisk strammer og strammehjul :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 25, 2011 Kamkjedestrammer, toppakning,begge simmeringer på veiv Simmeringer på kammene om du kjøper komplett toppakningssett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 1, 2011 Jeg vurderer å ta ut motoen i min Audi A6 da den trenger ny registerreim, ny turbo m/oljerør, ny veivhusventilasjonslange, ny oljepumpe og oljesil. Tror det er lettere å ordne alt når jeg har den ute... Er det noen som har erfaring om hva en burde bytte / fixe i samme slengen? Kan fortelle at den har rullet ca. 250000 km... Dette kan du fint ta med motor i bilen (det gjorde hvertfall jeg) Fronten kan trekkes fram så du kommer til regreima uten stress Turboen når du greit når du får demontert litt på den siden og for og komme til oljepumpa må du løfte motoren litt for og få av oljepanna... Det meste du nevner er ting du demonterer for og ta ut motoren så det letteste er og la den sitte (da slipper du også og ta av girkasse osv...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 1, 2011 vannpumpa følger ikke med i reg.reim settet til APU siden den ikke står i registeret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 5, 2011 OK. Takker for nyttig tips. Må bestille den i tillegg altså :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 12, 2011 (endret) :)Høres jo ganske lurt ut:) Men hvordan trekker en frem fronten da? Dette kan du fint ta med motor i bilen (det gjorde hvertfall jeg) Fronten kan trekkes fram så du kommer til regreima uten stress Turboen når du greit når du får demontert litt på den siden og for og komme til oljepumpa må du løfte motoren litt for og få av oljepanna... Det meste du nevner er ting du demonterer for og ta ut motoren så det letteste er og la den sitte (da slipper du også og ta av girkasse osv...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 12, 2011 (endret) Noen som vet en bra plass å skaffe delene? Skal snart en tur til Hamburg og lurer på om det er lurt å handle deler der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 10, 2011 Begynte endelig å skru litt i går. Gadd ikke skru i sommer så jeg kjøpte en Focus ST170 å leke litt med istedet. Men nå er jeg altså i gang. Demonterte støtfanger, lykter og luftfilterboks. Må forresten bytte airconditionpumpe også da den bråker noe forferdelig.... Og fjærer i forstilling fordi en av de er brekt. Greit å ta siden travers må ned samtidig :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 6, 2011 Fikk turbo tilbake fra Turboservice i dag som kunne fortelle at den var helt i orden selv etter 250.000 km.... Ikke dårlig, gitt :-) Skal demontere litt på kompressor til AC i dag.... Er jo så dårlig vær. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 5, 2012 TTT. Ting tar tid. Begynner å bli ferdig endelig. Har byttet AC-kompressor, registerreim, strammehjulm med hydraulisk strammer, peilepinnerør, veivhusventilasjon, oljefilter, oljepumpe med sil, oljenivåføler, oljerør til turbo, multireim, diverse slanger og kruptapp pakningen mellom girkasse/clutch og motor. Problemet nå er at det er et år siden alt ble demontert så det er vanskelig å huske hvor ting skal igjen.... Men sammen skal den!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...