#1 Skrevet April 24, 2011 Skal på EU kontroll med en Audi 80 1987 1,8E fwd. Men når jeg la om til sommerdekk nå, så sjekket jeg håndbrekket på begge sider bak. Og da la jeg merke til at det er ikke noe reaksjon på stemplet når jeg drar i håndbrekket. Wiren er hel, og den hendelen som wiren er festet i beveger seg fint. Så det er i orden, men regner med det er noe som har sluppet inne i caliperen. Ser seekpart selger rep-set til håndbrekk på disse bilene. Er dette noe det går ann og satse på? Eller er det bare og kjøpe en ny caliper med en gang? http://seekpart24.com/budweg/repair-kit-park-brake-handle-brake-caliper-209909?c=100806&at=980 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 26, 2011 Jeg sliter med det samme på min 92 80q... Legg inn om du finner en god løsning, er litt usikker på hvordan jeg skal fikse dette... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 26, 2011 Hvis bakbremsene henger så ta av kalippern og sjekk glidepinnene. Disse pleier å ruste fast hvis det kommer fuktighet inn i pakningene. Som regel er det bare å banke dem ut og pusse dem rene og smøre opp. Hvis det er gått hull på pakningen til stempelet kan det ha kommet fuktighet på stempelet, noe som har ført til korrosjon. Det er fult mulig å overhale en kalliper, men da må du nesten se på hvor stor "skade" det er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 26, 2011 Kaliperen fungerer fint til vanlig brems på bilen. Men håndbrekket er helt dødt. Skal av med det i morgen og ta ut stemplet. Fått tips om at det kan bli litt trøbbel med selvjusteringen på håndbrekket om det ikke blir gjort riktig ved bytte av klosser. Skal oppdatere med bilder og sånn i morgen når jeg har sett på det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 27, 2011 Biltema har billige calipre til 'alle' eldre Audi med skiver bak, se om ikke du finner den der hvis du ikke gidder å overhale! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...