Gammel defa alarm oppgradering?

Anbefalte innlegg

Hei, Har en gammel defa alarm i camryen min, tenkte å ta denne over i poloen og bruke den der, men jeg er også innteresert i å bygge ut / oppgradere alarmen slik at jeg har mulighet for å åpne dørene på bilen med den. Poloen har shavet dører og på montert solenoider på begge sider. Noen her som vet hva det er jeg trenger å kjøpe til alarmen, vet ikke helt hvilken alarm jeg har men det er defa, med en knapp på fjernkontrollen, å den sier pip pip når jeg skrur den av :D

Alex

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet noe om dette :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror du må finne ut nøyaktig hvilken type Defa alarm du har. Ikke alle modellene har innebygd styring for sentrallås, og jeg tviler på at det går an å bygge ut alarmen din hvis den ikke har den nødvendige styringen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å glemme hvis du har svart fjernkontroll med en knapp. Det er en Defa Spectra, de er eldgamle og har ikke noen fancy funksjoner. Er fjernkontrollen grå med to knapper er det en Defa Patriot-alarm, det er litt bedre.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fancy funksjoner er ikke nødvendigvis det viktigste, det viktigste er at alarmen hyler når døra blir åpnet mens alarmen er på, Spectra gjør dette like godt som en Patriot.

Uansett, Spectra fantes også med sentrallås-styring, jeg har en slik koblet opp i min 73-modell, komplett med motorer i dørene til sentrallås.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svarene! Det er nok den gode gamle svarte med en knapp jeg har, lager bip bip lyd når jeg skrur den av og på, pinlig som faen, Poenget er at dørene på bilen er shavet, er det egentlig noen grunn i å låse dørene da? for da trenger jeg jo egentlig bare å sende et signal til bilen som styrer en soleniod som åpner døren. ? eller bør jeg bruke låsen også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo ikke noe poeng i å låse dørene når du ikke har håndtak nei, men for å få alarmen til å åpne dørene trenger du en alarm som har denne funksjonen, det er ikke sikkert at en sentrallåsstyring har de rette signalene til å utføre dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svarene! Det er nok den gode gamle svarte med en knapp jeg har, lager bip bip lyd når jeg skrur den av og på, pinlig som faen, Poenget er at dørene på bilen er shavet, er det egentlig noen grunn i å låse dørene da? for da trenger jeg jo egentlig bare å sende et signal til bilen som styrer en soleniod som åpner døren. ? eller bør jeg bruke låsen også?

Hvis du titter under dashbordet under rattet, er det mulig sentralenheten til DEFA'n står der, ta en titt på hva den heter, så finner vi ut om det er sentrallås-styring på den :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.