#1 Skrevet April 25, 2011 (endret) har akkurat hentet meg en g-lader som turner fint uten noe følbar slark i noen deler. men er det noen mulighet for å sjekke tilstand på ladern uten å putte den i bil? (har rotrex nå så må bytte braketter og chip og skaffe oljeslange for evt å sjekke i bil) og hvor er olje tur og retur? finner bare en banjobolt på den? (ikke sett kjempegodt etter ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 25, 2011 Er jo enklere å skru den opp å sjekke tilstanden Returen sitter ved utblåset om jeg ikke husker feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 25, 2011 Så jeg kan demontere , sjekke tilstand og montere igjen? Ikke noe pakninger som er engangs å må byttes? Ja kan stemme, fant ett hull som kan stemme med en banjobolt med ganske liten dim? "rsr" utblås, hvilket alternativ er det rimeligste/beste i forhold til pris? Mangler utblås på den her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 26, 2011 Ingenting som må byttes, med mindre det er utslitt 5mm umbrako, telefon-/kombinasjonstang, avbiter og flat skrutrekker er det som trengs BBM utblås er det beste om du bruker Passat/Corrado intercooler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 26, 2011 Genialt da får jeg kikke litt på den i kveld kanskje jeg kan legge rotrexen på hylla ei stund å faktisk få litt respons i brakka 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 26, 2011 da har jeg spretta ladern tror da den ser bra ut, ingen sprekker der tetningene ligger, og "sirkelspor på flatene er vel ganske normalt? tetningene ligger sånn litt i underkant av 1mm (ikke nøyaktig målt) over sporet. høres riktig ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 26, 2011 ta de ut av sporet og mål høyden i endene Minumumshøyden på de er 3,6 mm, nye er 3,8 mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 26, 2011 skal vel ikke være for optimistisk men i følge skyvelæret mitt så er alle ender på tetningene tett i området 3,8 mm nå skal det sises att jeg har bare målt ene siden av scrollen og "lokket" var litt tynt godset enkelte plasser på scrollen så jeg, men ikke sånn hårstrå tynt. en ting til, det så ut til å være smørt noe hvit pasta av noe slag overalt inne i ladern, er ikke dette noe som blir gjort i sammenheng med overhaling? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 26, 2011 Det hvite er nok teflon ja. Hvem har overhalt laderen? 3,8mm hørtes jo nytt ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 26, 2011 desverre har jeg ingen aning hvem som har overhalt den da jeg fikk den av han jeg kjøpte passaten av å den stammer tydligvis fra passaten så om den er nyoverhalt skjønner jeg ikke helt hvorfor det ble montert rotrex på den. men fikk med ekstra braketter og hjerne så den kan nok stamme fra en annen bil også. men da får jeg bare finne meg ett utblås og oljeslange å teste den da kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 26, 2011 Har du digitalt skyvelær? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 26, 2011 har ikke det desverre, så tar det derfor litt med en klype salt att det er så nærme 3,8 mm som det er selv om det er skyvelær som vi har brukt i produksjon (av Think så der igjen kan en legge til litt skepsis ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...