Anbefalte innlegg

Skal til å montere et par FK speil, men et par spørsmål først:

 

1: For å pusse de ned og lakkere de, bør jeg vel ta ut selve speilglasset, men hvordan gjør jeg dette? Speilhuset er helstøpt så jeg kommer ikke til "bakfra", og jeg tør ikke bruke makt for å "vippe" ut speilglasset.. er det bare å maskere som en helt, og pusse/lakke?

 

2: De er "manuelle", vil det si at jeg må fysisk justere selve speilet utenfor bilen, eller er det meningen jeg skal overføre wire-justeringen fra det gamle speilet, til det nye? Dette får jeg i så fall ikke til, how?

 

____

Mvh

Dag

Speil01.jpg

Speil02.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ikke du får gjort det med speilene, skal ikke si for sikkert men. Lykke til iallefall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slike manuelle speil må justeres med hånd på utsiden av bilen, litt tungvidt ja. Jeg ville ha maskert slik det er og satt i gang lakkeringen. Det gjorde et proffesjonelt lakkverksted med mine speil hvertfall. Du kan vippe speilene ut men da er det veldig stor fare for at du kan ødelegge klipsene de sitter i bak speilet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk til å ta ut speilglassene og har demontert hele speilet nå.

Overførte wire-justeringa fra de gamle speilene til de nye. Måtte litt enkel modifisering til, men man har da slikt og gjøre...

Kan slenge ut noen bilder når jeg er ferdig:)

 

Takk for svar!

 

___

Mvh

Dag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du til å bruke wireoverføring på dem? Enkel operasjon? Hvordan gjorde du det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal se om jeg får lagt ut noen bilder senere idag.

 

Kort fortalt demonterte jeg begge speilene helt.

Den hvite plast-"koppen" som justerer de gamle speilene monterte jeg over på det nye speilet. (Her måtte det borres nye hull og tilpasses slik at den kom helt i senter)

Det nye speilglasset passet 95% på denne nye koppen, så der måtte det litt sikaflex til, men ellers gullende god!

......og det var egentlig det:)

 

Bilder to come, er bare så j***** kalt i Åleby`n for tida, at jeg må stå i garasjen i lang hvit over og under;)

 

 

____

Mvh

Dag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk jeg tatt et par bilder av så langt jeg er komt!

 

*Først vippet jeg ut speilglasset forsiktig fra ene kanten....man kan skimte klipsene dersom man justere speilglasset rundt litt....

 

01.jpg

 

*og slik ser det ut..

 

02.jpg

 

*Her har jeg demontert de originale speilene...

Det som skal brukes er den hvite plast-rundingen til venstre, hvor de 3 wirene går inn på

 

03.jpg

 

*De wirene må vippes av for å kunne dra kabelen gjennom speilhuset på det orignale speilet. Greit å merke de, så man vet hvor de skal:)

 

04.jpg

 

*Her er monteringsplaten til det nye speilet til venstre, hvor jeg må montere den gamle justeringsplaten. Selve speilglasset passet nesten perfekt på den gamle justeringsplaten, men for at det skal sitte 100% bruker jeg en liten desj sikaflex..

 

05.jpg

 

*For å få denne speilglasset sentrisk, må denne platen flyttes litt. Hos meg måtte jeg borre 3 nye hull, ca. 1,5 cm på skrå over de gamle. (Dette må jo selvsagt måles til på de forskjellige speil..)

 

06.jpg

 

Har ikke montert de nye sammen igjen ennå, da de må grunnes og lakkes først, men skal legge ut bilder så snart jeg får gjort det også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Imponerende. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare så synd passformen på universal-adapteren er så j**** møkkadårlig...

Får se om jeg ikke må finne på noe lurt, eller om jeg bare lar det være.....

hadde jeg ikke hatt svart bil, hadde det vært tjangseløst!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.