Dekkvalg Audi A5 9x20 Haster..

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har fått tilbud på Kuhmo ku31, dunloop sport max og conti (ikke sikker på hvem type? ) til 8000,- kr ferdig pålagt i 235.30.20

 

Tanken var å gå for 225 men på a5 blir det vel litt smått.. men vil fortsatt ha litt strekk så går opp ett hakk..

 

Men hvilke av disse dekkene er mest støysvake og hvem er breiest? Erfaringer? Haster litt da jeg må bestemme meg før 12 i morgen ..

 

 

 

Joachim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du kan få ett av de tre til 8000, så er det vel bare å stryke ut kumho med en gang, de andre er jo hvertfall en prisklasse over.. continental er vel ganske støysvakt etter det jeg kjenner til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høyy!! A5 skal ha 265.30.20 eller større!

 

9x20 med 235.30.20 på A5 blir alt annet enn vakkert! De hjulhusa der er svære altså!

 

Husk dem sluker 10,5x21 med 255.30.21

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

.. 255.30.20 er desidert det smaleste jeg ville ha gått for ;)

 

Dunlop Sp Sport Maxx er ett nydelig dekk å kjøre på, ingen erfaringer med de andre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

Vi har kumho ku31 på vår A5, riktignok i dimensjonen 245.35.20. Jeg er fornøyd med de ihvertfall, hverken sporer eller støyer noe særlig!

 

mvh

Erik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men vil jo ikke ha noe "ballong" og vil også ha strekk så senk ikke er noe stress.. hmm... Nå ble jeg bare mer usikker da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil se rart ut med strekk på en så smal (til bilen) felg som 9x20

 

Bør vel opp på minst 10,5-11" for at det skal se greit ut med strekk på A5

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil se rart ut med strekk på en så smal (til bilen) felg som 9x20

 

Bør vel opp på minst 10,5-11" for at det skal se greit ut med strekk på A5

 

Akkurat det jeg sa til Joachim nå over telefon ;)

 

225.30.20 på 9x20 ser fett ut på "småbiler" som golf, scirocco, a4b6 og b7, mens A4b8 og A5 må ha minst 245.30.20.

De leveres tross alt orginalt med 245.40.18, 255.35.19 og A5 kan også leveres med 265.30.20

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ville nok gått for 245 på dekkene joachim. da er du halvveis på det frode prater på og halvveis til det du hadde tenkt på selv.

 

jeg skal ha det på mine når dekkene skal byttes eller 235 kanskje og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dunlop dekka er bob bob, støyer for mykje etter min smak......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat det jeg sa til Joachim nå over telefon ;)

 

225.30.20 på 9x20 ser fett ut på "småbiler" som golf, scirocco, a4b6 og b7, mens A4b8 og A5 må ha minst 245.30.20.

De leveres tross alt orginalt med 245.40.18, 255.35.19 og A5 kan også leveres med 265.30.20

 

Amen til alt du sier om dekk til A5, men du var litt kjapp da du tok med Scirocco i lista her, den sluker fint 245/30 20 og 225/30 blir, om ikke like feil som til A5, unødvendig pinglete og smått.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det nok 245.30.20 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har god erfaring med Dunlop SportMaxx jeg. Finnes nok noen som er hakket bedre på støy, men de er ikke så verst. Conti-dekket er sikkert SportContact 3? Er ikke superstøysvakt det heller.. Fikk nettopp nye Auto Motor og Sport hvor sportslige dekk var testet. Der kom Nokian Hakka V best ut totalt, men også ift. støy. Dunlop SportMaxx TT var visst også brukbart på støy, vet ikke hvordan det vanlige SportMaxx er i forhold til det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det nok 245.30.20 :)

 

Litt smått på A5, men akseptabelt. Har 4 Vredestein Sessanta 245/30 20 dekk fra 2009 liggende som kun er gått en kort sesong som kanskje skal selges, si ifra hvis du er interessert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.