Anbefalte innlegg

Når jeg gir gass og får litt turbotrykk så går bilen fint, men når jeg trykker gasspedalen litt til slik at jeg får mer trykk og mer pådrag så er det akkurat som den kutter ut turbo eller noe... som den fusker på en eller annen måte... skjønner ikke helt hva som skjer og er litt vanskelig å beskrive oppførselen på bilen... Fikk en kompis til å stille diagnose på den og fikk opp feilmelding på Gasspjeldregulatoren... Kan det være at bensin/luftblanding blir feil ? og hva kan jeg gjøre ?

 

Har også lest litt og kjenner igjen noen symptomer som bilen min har...

Det suser rundt bensinlokket, og en gang innimellom får jeg en surklelyd rett bak høyre dekk. la meg under for å sjekke hvor det kom ifra og der ligger det en slange som er avkappet som surklingen kommer fra... Har også en svært høy tikkelyd fra det jeg mener er kullfilteret. Skal dette tikke slik ? kan det være kullfilteret som gjør alt dette eller magnetventil ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som kan hjelpe ?: gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe direkte svar på problemet, men jeg og har suselyd på min 2.4 A6. Har blitt fortalt at det er den overtrykk i bensintanken. Lyden går vel vekk om du tar opp bensinlokket? Og at det er i sammenheng med den ventilen som tikker som ikke funker. Sendte mail til noen huggere om di hadde, men var vistnokk populær del som ble vekke med en gang.

 

Noen får rette meg om jeg tar feil, men hos meg har jeg ikke noe problem med dette. Så tviler egentlig på at det er grunnen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar :)

Ja lyden går vekk når jeg åpner bensinlokket... Har prøvd å kjøre med det åpent også for å sjekke om dette har noe med pådraget å gjør, men gjorde nok ikke det...

 

 

Ellers har jeg da fått snakket med en bekjent som er mekaniker. Han mener da at den suselyden kan være at kullfilteret faktisk er tett.. den tingen som tikker er en slags ventil så akkurat den tror jeg ikke det har noe særlig med å gjøre, men selve filteret som ligger bak skjermen.

 

Har også sjekket litt mer ang "fuskinga" det kan evt være luftmengdemåleren som fusker når jeg trykker til.. så planer om å få byttet den, har hørt at de kan være en plage på disse bilene..

 

har også en teori om at kanskje det har noe med akkurat trykket på tanken å gjøre, eller at bensinpumpa kanskje begynner å streike... fordi bilen går ganske greit visst jeg trykker pedalen forsiktig og da mener jeg forsiktig.. så går den helt fint oppover på turtall og funkerer ganske fint.. men visst jeg trykker pedalen litt for langt inn så virker det på meg som at den får for lite bensin.

Min bror mener også dette kan være grunnen, siden han satt på og hørte og følte det som skjedde. Han mente da at bilen hørtest hvertfall ikke ut som den gikk for tynt...

 

Turbo er det ikke pga jeg har jevnt trykk i den og den fusker ikke egentlig.. hørest ut som den jobber litt når dette med pådraget skjer... Har begynt å kjøre på lave turtall for å ikke skade turbo for mye... så minst mulig turbo for tiden og det er ganske kjipt...

 

Håper noen kan komme med nyttige tips til hva det evt kan være eller hva jeg kan sjekke og hvordan ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå skrudd ut ting og tang bare for å se og gjøre meg kjent med bilen...

Jeg har fremdeles ikke kommet frem til noen løsning på problemet mitt og trenger all hjelp jeg kan få... bikker mer og mer mot at N75 ventil som fusker eller noe ? da jeg har hørt at dissa har det med å ta kveld...

Siden også tidligere eier har gjort litt småplukk med denne bilen så er jeg ganske rådvill.

 

Det er bl.a byttet turbo,dyser. montert blow off ventil.. og bilen er chipet, men skulle ikke tro noe av dette som er problemet..

 

Har en slange som henger midt under bilen, den er til veivhusventilasjonen visst jeg ikke tar helt feil, og den går rett i friluft... skulle heller ikke tro denne har noe med det å gjøre men hva vet jeg ? og hvor skal den stå ?

 

jeg trenger virkelig hjelp her !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det er lite respons å få her så får jeg prøve å lage en tråd som blir løst i det minste...

 

Har da fått min bror til å feilsøke på bilen da han går billinja og har utstyret som trengst...

Han har sjekket n75 ventil, luftmassemåler, byttet plugger osv... han mener at det kan være 1 av coilene som fusker, men siden dette kommer under belastning så gir selfølgelig coilene like verdier når bilen står på tomgang... så nå prøver vi å bytte en og en coil for å prøve de under belastning...

Jeg håper vi finner problemet her.. !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Kan det sammenlignes med problemet mitt? Om det kan det, så kan du mest trolig utelukke N75 (jeg har prøvd med, uten og med boostcontroller). LMM er splitter ny på på denne videoen også. Jeg begynner å lure på om det er noe med tenningsmodulen eller pluggene. Dette er feil som ikke vises i VAG-com. Uansett, det å bruke penger på deler man tror ikke fungerer er noe av det kjipeste jeg vet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker som om det er noe av det samme problemet... bare at på filmen så hørest det en del "mildere" ut enn det som skjer med min... det rister og hakker når jeg gir den litt for mye på pedalen...

Og ja å legge ut penger på deler for ingenting er ikke akkurat det kuleste som finst ! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visst du har samme problemet som meg tror jeg du kan utelukke selve pluggene også... vi har prøvd å bytte de uten hell :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er mildere fordi jeg kjørte på 0.3-0.4 bar der. Har boostcontroller! Men på 1.4 bar så var det harde rykk og napp ja. Fått inn og utoverslakke i turboen etter å ha kjørt med dette problemet på høyt turbotrykk.. Irriterende

Kan hende tenningsmodul er gåen da? Noen har sagt at det kan være lambda, men det er det i allefall ikke hos meg. Den er også skiftet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser jeg skreiv plugger lengere oppe her. Mente coilene.. Eller noe så enkelt som ett dårlig bensinfilter? Som ikke har nok gjennomstrømning til å levere nok bensin på høyere turtall? Aner faktisk ikke jeg. Begynner å irritere meg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da kan det nok virke som samme problem ja...

Ja har lurt på om det kan være noe med tenning...

Har ikke prøvd å bytte lambda selv men tviler egentlig litt på at det er den uansett..

har mer tro på det du sier om Tenningsmodul...

 

Skal til å feilsøke litt mer i kveld så kommer med en oppdatering da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har byttet bensinfilter på min da. Tenkte noe i de baner at bilen fikk for lite bensin pga tett filter... men det hjalp meget lite... Kan jo være bensinpumpe som fusker da ? vet ikke jeg.. er ganske grønn på audi ennå :P

Har også fått høre fra en del folk at dette er et vanlig problem på 1.8t at den ikke får nok besnin...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for den ;) dette er tråder jeg ikke har funnet enda... så takk takk ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vi byttet alle coiler. Prøvde å bytte 1 og 1 for å sjekke om dette hjalp men gjorde nok ikke det... Pluggene er byttet på nytt til annet merke..

Slangen til wastegateklokka var sprukket så hadde en fing på at det kunne være feilen, så fikset den, uten at det hjalp...

 

Min bror tok bilen med seg tilbake så han får trykkteste bensinpumpa i morgen på skolen.

Fikk også snakket med en VAG mekaniker som også mente at bensinpumpen streika ved høyt pådrag.. og at denne skal ligge på rundt 5 bar...

 

Skal ikke utelukke at det kan være en trykkfeil en plass så det blir å sjekke over alt av slanger og div i helgen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdater meg på bensinpumpa i morgen da! Min pumpe har startet å lage dårlige lyder når det er lite bensin på tanken, ved oppstart. Når jeg kjører så kan jeg naturligvis ikke høre pumpen med 3" helt bak til bakpotta, men jeg tror du er inne på noe her. Postet en thread på audizine også, håper på å få noen svar der i løpet av kvelden, så sier jeg ifra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hatt en ganske høy lyd når jeg går bak bilen og bøyer meg ned... hørest ut som det er bensinpumpa, spesielt ved oppstart visst bilen har stått en stund (1-2) dager...

så kan være løsningen på problemet ja.

 

skal oppdatere i morgen ja =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt problem er nå LØST.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinpumpe ble trykktestet i dag og lå på ca 3.5 bar. Min bror var ikke sikker på om den skal ligge på 5 bar eller om det er makstrykket på pumpen som er 5 bar.. noen som vet dette ?

 

Så sånn sett ser ikke det ut som det er pumpen...

 

Hva var det som var i veien da Kim ? og hva gjorde du ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

+ fra batteri hadde fått seg en rift ved luftfilter og polene på batteriet var skitten. Når jeg renset dette og isolerte ledningen så gikk bilen slik den skulle !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal se over strøm og andre ledninger i morgen og se om jeg kan ha lignende problem..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synest også nå etter en ganske lang prøvetur at bilen er blirr værre på dette med pådraget.. Merket det i dag når jeg hentet bilen etter at min bror hadde trykktestet bensinpumpen... så jeg lurer på om problemet mitt kan ligge der en plass...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har byttet den magnetventilen forran der som tikker, hjalp ikke meg, men du kans ikkert kjøpe min gamle om du trenger. svin dyr på møller....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bensinpumpa skal levere 4bars trykk med vakum, og 4,5 uten vakum :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.