Spesialverktøy. Bremseklossifte Passat 08?

Anbefalte innlegg

Skal skifte klosser rundt om å lurer på om jeg behøver noe spesialverktøy for å demontere.

Og trenger jeg noe utstyr for å få stemplene tilbake i caliper?

Holder det med å presse de eller må de skrues tilbake?

Passat 2.0 tdi 4 mot. 08 mod

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er elektronisk håndbrekk så må du ha VAG-com, ellers så har en måtte presse og skru på kaliperene bak på tidligere VW/Audi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er elektronisk håndbrekk så må du ha VAG-com, ellers så har en måtte presse og skru på kaliperene bak på tidligere VW/Audi.

Trenger ikke noe vagcom, men en eller annen diagnoseverktøy til å kjøre tilbake håndbremsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak må du ha vagcom/vas for å kjøre tilbake motorene, derretter skal stemplet presses inn, så når nye klosser er montert skal motorene kjøres fram igjen.

Foran er det ikke no spess, kun klemme inn stemplene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det betyr vel egentlig att jeg må på verksted da jeg ikke har VAG Com...: mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det betyr vel egentlig att jeg må på verksted da jeg ikke har VAG Com...: mad :

Eeeeller du kan bruke pengene på VAG-com ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eeeeller du kan bruke pengene på VAG-com ;)

Tja. Litt usikker på dette.

Er vell litt vrient i bruk for utrente...

Er heller ikke sikker på hvilken versjon jeg trenger.

Men kanskje man bør vurdere det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vag-com tjener du fort inn igjen Frode.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja. Litt usikker på dette.

Er vell litt vrient i bruk for utrente...

Er heller ikke sikker på hvilken versjon jeg trenger.

Men kanskje man bør vurdere det.

Det er ikke noe å lure på det.

Sålenge du klarer å skrive ett innlegg her, kan lese engelsk og er litt forsiktig så går det bra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dealextreme.com har flere 'vag-com'-kabler som funker, og Ross-tech (som lager vag-com) har en 'lite' utgave som funker fin-fint til det meste, mulig du må ha ekte kabel for å få til enkelte ting..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dealextreme.com har flere 'vag-com'-kabler som funker, og Ross-tech (som lager vag-com) har en 'lite' utgave som funker fin-fint til det meste, mulig du må ha ekte kabel for å få til enkelte ting..

Mulig den kan slette feilkoder ol. men kan den kjøre parkbremsen av slik att jeg får skifta klosser bak??

Hva om jeg demonterer caliperne bak uten å aktivere parkbrems?

Får jeg skifta klosser da??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel lese litt mere om VAG com.

Ser att de selger i Sverige med svensk språk. Man kjøper den momsfritt vis nettsiden deres og må visstnok bare betale norsk moms av ca halve beløpet i følge nettsia til den svenske forhandleren.

Noen som har erfaring med det???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff.. Det var mange spørsmål.. Har ikke noe erfaring med det dessverre, vår nyeste bil er produsert sent i 1995.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, Med den kabelen "lite" kan du ikke kjøre inn bremsene bak eller justere noe på bilen, kun lese ut feilkoder.. (ihvertfall ikke før du gjør en omfattende cracking av programvare..)

Hvis du har planer om å ha såpass ny bil hele tiden (2005 ish og oppover)

Så kan du kjøpe dette rimeligere alternativet :

http://store.ross-tech.com/shop/VCuCAN.html

Ca 100 dollar billigere enn den som tar alle biler. Kjøpte selv denne.. da det ikke er noe spennende å ha en kabel til de eldre modellene (kan ikke gjøre så mye artige ting i vagcom..)

Var med å bytta bremseklosser bak på en 07 passat for 2 uker sia.. var ikkeno vanskelig i det heletatt :)

Edit :

Her er forresten den som tar alle, skulle det friste : http://store.ross-tech.com/shop/VCHUC.html

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, Med den kabelen "lite" kan du ikke kjøre inn bremsene bak eller justere noe på bilen, kun lese ut feilkoder.. (ihvertfall ikke før du gjør en omfattende cracking av programvare..)

Hvis du har planer om å ha såpass ny bil hele tiden (2005 ish og oppover)

Så kan du kjøpe dette rimeligere alternativet :

http://store.ross-tech.com/shop/VCuCAN.html

Ca 100 dollar billigere enn den som tar alle biler. Kjøpte selv denne.. da det ikke er noe spennende å ha en kabel til de eldre modellene (kan ikke gjøre så mye artige ting i vagcom..)

Var med å bytta bremseklosser bak på en 07 passat for 2 uker sia.. var ikkeno vanskelig i det heletatt :)

Edit :

Her er forresten den som tar alle, skulle det friste : http://store.ross-tech.com/shop/VCHUC.html

Brukte du vag com når du bytta eller går det greit uten???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bruke vagcom ja, for å kjøre tilbake bremseklossene bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VCDS lite vil ikkje fungere.

Nye biler i dag har can-bus og desse billig kablene støtter ikkje det. I tillegg så er softwaren fra 2004, så den er gammel og utdatert.

Vær klar over at den rimligere kabelen microcan fra ross-tech er begrenset på modeller.

Eg har nærmest kuttet ut å selge denne da den ikkje støtter alle modellene til VAG.

Kjedelig å må bytte kabelen igjen pga den ikkje støtter neste bil ein kjøper for å spare ca 700 kr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VCDS lite vil ikkje fungere.

Nye biler i dag har can-bus og desse billig kablene støtter ikkje det. I tillegg så er softwaren fra 2004, så den er gammel og utdatert.

Vær klar over at den rimligere kabelen microcan fra ross-tech er begrenset på modeller.

Eg har nærmest kuttet ut å selge denne da den ikkje støtter alle modellene til VAG.

Kjedelig å må bytte kabelen igjen pga den ikkje støtter neste bil ein kjøper for å spare ca 700 kr.

Hvis Vag går vekk ifra CAN kabelen så vil ikke Microcan kabelen fungere lengre nei. men da vil ikke den beste kabelen fungere heller.

Derfor kan man bytte inn kabelen hos rosstech mot en bedre en.. Når det trengs.

http://store.ross-tech.com/shop/cat/RetHEX.html

Edit: Hvis du ikke mente om man kom til å kjøpe en eldre bil enn 2005, som jeg også nevnte i inlegget mitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mente den rimlig kabelen til 300 kr som selges med vcds lite.

Denne vil ikkje fungere på biler nyere enn 2004 modeller.

Micro can fungerer stort sett kun på can modeller av VW, og veldig lite på Audi.

Can bus, er kommet for å bli i mange år til, men riktig som du seier om det blir endringer så vil ikkje dette fungere lenger, men dette gjelder jo samme for systemer for 3000 kr som til 70000 kr.

Mvh Vidar

Bildiagnose

Hvis Vag går vekk ifra CAN kabelen så vil ikke Microcan kabelen fungere lengre nei. men da vil ikke den beste kabelen fungere heller.

Derfor kan man bytte inn kabelen hos rosstech mot en bedre en.. Når det trengs.

http://store.ross-tech.com/shop/cat/RetHEX.html

Edit: Hvis du ikke mente om man kom til å kjøpe en eldre bil enn 2005, som jeg også nevnte i inlegget mitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.