Lav tomgang, lukter bensin, fusker

Anbefalte innlegg

1.8T B5, chippet

Sliter med tomgang og fusking. LMM, lambda og N75 er i orden.

Tomgang går fra 500-800/900, det lukter bensin, og vibrerer en del. (går ikke på alle cyl?)

VAG-COM gir meg 0 feilmeldinger

Alle sikringer i sikringsboksen er OK.

Kabelen til + på batteriet har blitt gnagd gjennom gummien av varmeskjoldet mitt. Når jeg åpnet panseret for å søke etter feil så kom det en gnist her. Har rettet opp feilen, reparert kabelen, men bilen oppfører seg fortsatt rart. Feilen oppsto mest trolig i sammenheng med dette.

Hvordan kan jeg feilsøke vidre med eller uten VAGCOM?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kansje en av coilene er svidd, prøv å bytt litt om osv :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville ikke det gitt feilmelding i vagcom? Kan alltids prøve fordi om da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

får ikke opp feil på de nei, men tror heller på tenningsmodulen, finn ut hvem syl den ikke går på og bytt om coilene og se om feilen flytter seg eller ikke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nappa ut ledninga på hver coil nå. En etter en. Bilen reagerte hver gang jeg dro ut, så jeg kan vel med det utelukke coilene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er tomgangen normal, ene ledninga på lmm hadde blitt slitt av. Men det "dunker" fortsatt litt. Høres ut som at den går gjevnt og fint, så kommer det noen få rykk og napp på tomgangen. Tenningsmodul har jeg skiftet før, men da var ikke tom gangen slik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde små jaging på tomgangen, byttet LMM og den var bra igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bytta også LMM, men feilmeldingen kommer bare tilbake igjen uansett hvor mange ganger jeg sletter den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spiser bilen min LMM kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.