#1 Skrevet April 27, 2011 Vrir om nøkkelen og det er så vidt det sviver litt.. Kjørecomputeren/klokka blir helt svart og nullstiller seg..så kommer den gradvis, sviver litt raskere og starter opp. De første 3sek etter at den starter høres det ut som den går på 3 sylindre. Dette er bare når den står over natta, har jeg først kjørt en tur starter den opp uten problemer. Men i dag gikk også sikringen til kjørecomputeren når jeg forsøkte å starte. Fra jeg vrir om nøkkelen til den starter går det nok ca 8sek.. Hva kan dette skyldes? Det blir bare verre og verre, når jeg fikk den i fjor høst startet den som et skudd. Har akkurat satt inn ny BOSH 65ah batteri, trodde muligens 40ah batteriet fra biltema kunne være problemet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 27, 2011 Skikkelig kontakt på alt av jordinger? Mellom Motor - Chassi - Batteri? Sjekk over kabel skoene på Pluss siden av batter og på startmotor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 27, 2011 Takker, skal sjekke det først! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 27, 2011 Kan også være startmotoren som driver å tar kvelden. Det at den går på 3 syl like etter start kan være lekkasje på en dyse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 27, 2011 Kan også være startmotoren som driver å tar kvelden.Det at den går på 3 syl like etter start kan være lekkasje på en dyse. Støtter denne.. Mest sannsynlig det samme som min. Sviver også sånn en bitte liten stund. Har eliminert så og si alt annet enn dysene nå og har kommet til konklusjon at de drypper og må skiftes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 27, 2011 Har du målt batterispenningen din? Slik var bilen min da en celle i batteriet mitt hadde lagt på røret - se bort fra at en cylinder ikke henger med, noe som ikke har med saken å gjøre siden du har K-Jetronic... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 3, 2011 Takk for gode svar Jeg byttet ut jordingskabelen min med det tykkeste jeg fant på mekonomen og jorda denne til karosseri og motor. I dag tidlig startet den opp som et skudd! Men de første minuttene så blinka temperaturlampa rødt. Hva kan det skyldes? Mener å huske at denne blinka i tide og utide på min forrige... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 3, 2011 Men de første minuttene så blinka temperaturlampa rødt. Hva kan det skyldes? Mener å huske at denne blinka i tide og utide på min forrige... Prøver et nytt forslag jeg Bytt sensoren i ekspansjonstanken for frostvæsken. Hadde samme problemet på min bil og der var det den som tulla. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...