#1 Skrevet April 27, 2011 Hentet ut min Lancer EVO VI TME fra vinterlagring i dag, og til min store fortvilelse så slurer clutchen ved pådrag... Alt fungerte fint da den ble parkert i september. Pedalen har hele tiden tatt veldig langt ute, men dette er vistnok normalt på denne type clutch (HKS GD MAX 2-plater sinter) Noen forslag ? Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 27, 2011 1/2 l cola i clutch huset gjør underverker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 27, 2011 Er det noen fare ved å prøve cola på den ? Jeg skjønner jo at dette vil hjelpe om det er snakk om olje eller forurensing på lamellene... men tenker på om jeg risikerer å ødelegge noe annet ? Dette er en meget dyr clutch, som det finnes overhalingskit til.. så vil nødig ødelegge noe annet. Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 27, 2011 Kan være en ørliten oljelekkasje på simmering til veiv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 27, 2011 Clutchhuset er helt tørt innvendig, er inspeksjonslokk i bunn. Jeg har i dag kortet inn pushrod`en på slavesylinderen med bra resultat. Clutchen biter MYE bedre nå, og pedalen er fin. Den slurer ørlitt enda, men slipper jeg clutchen før pådrag sitter den. Kommer til å bytte clutchveske i morgen. Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 30, 2011 Etter å ha luftet master og slave, + da byttet all bremseveske i dette systemet + kjørt bilen en dag. Så fungerer clutchen som den skal igjen Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 30, 2011 1/2 l cola i clutch huset gjør underverker Kan man seriøst gjøre dette? Jeg har brukt cola til mye rart, men det må være det rareste så langt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 30, 2011 Kan man seriøst gjøre dette? Jeg har brukt cola til mye rart, men det må være det rareste så langt.. Anbefales absolutt ikke ! Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...