Clutch slurer etter vinterlagring av bil.

Anbefalte innlegg

Hentet ut min Lancer EVO VI TME fra vinterlagring i dag, og til min store fortvilelse så slurer clutchen ved pådrag...

Alt fungerte fint da den ble parkert i september.

Pedalen har hele tiden tatt veldig langt ute, men dette er vistnok normalt på denne type clutch (HKS GD MAX 2-plater sinter)

Noen forslag ?

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1/2 l cola i clutch huset gjør underverker :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen fare ved å prøve cola på den ? Jeg skjønner jo at dette vil hjelpe om det er snakk om olje eller forurensing på lamellene... men tenker på om jeg risikerer å ødelegge noe annet ?

Dette er en meget dyr clutch, som det finnes overhalingskit til.. så vil nødig ødelegge noe annet.

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være en ørliten oljelekkasje på simmering til veiv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clutchhuset er helt tørt innvendig, er inspeksjonslokk i bunn.

Jeg har i dag kortet inn pushrod`en på slavesylinderen med bra resultat. Clutchen biter MYE bedre nå, og pedalen er fin. Den slurer ørlitt enda, men slipper jeg clutchen før pådrag sitter den. Kommer til å bytte clutchveske i morgen.

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha luftet master og slave, + da byttet all bremseveske i dette systemet + kjørt bilen en dag. Så fungerer clutchen som den skal igjen :)

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1/2 l cola i clutch huset gjør underverker :)

Kan man seriøst gjøre dette? Jeg har brukt cola til mye rart, men det må være det rareste så langt.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan man seriøst gjøre dette? Jeg har brukt cola til mye rart, men det må være det rareste så langt.. :)

Anbefales absolutt ikke !

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.