#26 Skrevet April 29, 2011 mulig den er omprogramert det vet jeg ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet April 30, 2011 Rs4 B5 har vel ikke noe sensor som ser hvilket gir bilen står i, så det er vel vanskelig å lage en chip til disse bilene som begrenser noe som helst ut ifra hvilket gir man har? Uansett så er det jo 2. gir man gjerne vil ha litt trøkk og da Men motstanden blir mer optimalt for turboene i høyere gir, så 4.gir gir den høyeste boost målingen. Uansett så lurer jeg på om når vi målte min så hadde den bortimot samme trykk i 2. og 4.gir... p.g.a kjapp spool-up på de to små k04 turboene. Min Audi S4 2,7 har momentbegrensing originalt på 1.gir, så ECU`en vet ivertfall at den er i 1.gir. Vil tro at det er samme på RS4 ?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet April 30, 2011 Min Audi S4 2,7 har momentbegrensing originalt på 1.gir, så ECU`en vet ivertfall at den er i 1.gir. Vil tro at det er samme på RS4 ?! momentbegrensing på 2,7? her må du vise til litt mer info 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet April 30, 2011 er det på min også etter vag com. lader 1,1bar i 1 og 2gir og 1,4bar i resten. hørte med en som mapper og han sa det var vanlig med begrensninger i 1 og 2 gir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mai 1, 2011 Ja det va det eg mente;) har du friske meldt den nå, funnet ut noe mer? er det på min også etter vag com. lader 1,1bar i 1 og 2gir og 1,4bar i resten. hørte med en som mapper og han sa det var vanlig med begrensninger i 1 og 2 gir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Mai 1, 2011 Vet ikke helt hvordan det er på rs4 men på rs2en jeg hadde lada den bare mere og mere jo høyere turtal den hadde mens rs4en detter lengre og lengre ned fra ca4000omd.Rart trykket skal øke og nm gå nedover eller? De fleste chip leverandørene lover 520-540nm ser jeg så jeg mangler noen vist dem ikke skryter på seg litt da:-) Ladetrykket skal ikke øke utover turtallet optimalt sett, det skal stabilisere seg såfort som mulig, og da helst holde seg likt ut til rødmerkinga, men i og med at man ikke får i pose sekk alltid, så er turboer dimensjonert slik at den ikke klarer å holde trykket helt ut til rødmerkinga, men vil dale noen hekto, dette er for å heller ha kjapp spool up og mer moment i bunn. Har du forresten målt effekt/moment med noe annet enn å lese ut verdier fra vagcom? Mine 495nm er målt med G-tech hos Espen W. og er hjulmoment. Og ja, orginalt har rs4'n 440nm helt ut til rødmerkinga, men det er fordi denne er programmert til å ha flat moment kurve, det en chip gjør er å hente ut det som er maksimalt mulig, men da få en mer bratt kurve(den vil synke etter moment topp). Det vil si at med chip har den har iallefall 440nm ved rødmerkinga og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mai 1, 2011 har ikke målt med annet en vag com nei. har en kompis med rs4 som skal ha ca samme oppsett som meg og han har 529nm på ca 4000omd så jeg mangler noen for og være der:-) org har ikke rs4 440nm helt til rødmerkinga men til 6000omd så faller den til rundt 380-390nm ved 7000omd og hk stiger hele veien til 6000omd for og flate ut videre oppover min er jo under 440nm på 5300omd ca så da må noe være feil her har ikke fått sett mere på det enda men skal få sett på det igjen så fort jeg har tid. da er det sjekk av n75ventilen, dumpventilene, trykkteste trykksiden av turbone og sjekke om det er noen vakumlekasjer. så også det hadde kommet en feilkode på eksostemp føleren på sjaførsiden en dag og den sletta jeg og har ikke fått den opp igjen siden så får sjekke om den er der nå eller ikke. er den der kan det være en årsak men tviler på det er den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Mai 2, 2011 Ok, ja da kan det jo virke som du mangler noe effekt/moment, men helt gal er den vel ikke.. N75 er vel forresten bare å kjøpe ny? dumpeventilene kjøpte jeg nye originale, tror de holder i massevis, reagerer kjapt gjør dem og De forrige som sto på min var fra 2005, og de funka vel greit fortsatt, men jeg bytta for å eliminere feil i fremtiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Mai 2, 2011 nei er ikke helgalt men bare litt galt er litt galt for mye:-) må jo ha all den effekten man skal og helst litt till:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Mai 23, 2011 Byttet du disse n75 ventilene ? Jeg skal ta noen tester med vagcom iløpet av noen dager jeg også. Min tror jeg lader 1.1 bar på 1 og 2 gir. Så ladet den 1.42 bar på 4 gir da jeg tok en test for noen uker siden. Min bil er omtrent helt lik frode sin, men den gir 529 Nm på det meste. Jeg vil tro effekten min ligger noe mellom 425-440 hk da. På min ser det ut som det kan være 3" dp, så effektanlegget er byttet. Siden min lader 1.42 bar, hva er egentlig forskjellen på 470 hk kittet vs 425 hk kittet (som jeg antagelig har)? Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Juni 11, 2011 har ikke målt med annet en vag com nei. har en kompis med rs4 som skal ha ca samme oppsett som meg og han har 529nm på ca 4000omd så jeg mangler noen for og være der:-) org har ikke rs4 440nm helt til rødmerkinga men til 6000omd så faller den til rundt 380-390nm ved 7000omd og hk stiger hele veien til 6000omd for og flate ut videre oppover min er jo under 440nm på 5300omd ca så da må noe være feil her har ikke fått sett mere på det enda men skal få sett på det igjen så fort jeg har tid. da er det sjekk av n75ventilen, dumpventilene, trykkteste trykksiden av turbone og sjekke om det er noen vakumlekasjer. så også det hadde kommet en feilkode på eksostemp føleren på sjaførsiden en dag og den sletta jeg og har ikke fått den opp igjen siden så får sjekke om den er der nå eller ikke. er den der kan det være en årsak men tviler på det er den EGT -følerene kan komme og gå litt og ikke vises på feilkodene hver gang når de begynner å bli dårlige. Det har jeg opplevd på min S4 B5. Bilen går jo i " limp mode" hvis de er utskiftningsklare.... Heldigvis koster de "bare" 2700 pr stk hos Møller Noen billigere??? må kjøpe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Juni 12, 2011 Har bestilt til min fra ecs tuning for der koster dem 299dollar stk så det blir noe billigere værtfall. Lønner seg og bestille litt ekstra deler når mann først bestiller så frakta kan deles på flere deler eller høre om det er andré som skal ja noe derfra samtidig så man kan dele på frakta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Juni 13, 2011 Da blir det LOBA intercoolere på meg. Kanskje jeg da kan øke ladetrykket noe pga at innsug temp'en nå vil bedre seg veldig. Vurderer å øke ladetrykket til 1.5 eller kanskje noe rundt 1.45 - 1.47... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...