#1 Skrevet April 27, 2011 Bil: 3BG 01 Passat, 130TDI Bilen virket normal når vi satte oss i bilen og reiste. Samboer'n skulle innom på butikken, så jeg og unga ble sittendes i bilen, mens den gikk. Når vi reiste fra butikken og bort til neste føltes den tyngre på rattet enn normalt, slapp av samboer'n og skulle rygge inn i ei luke og hørte lyden. Lyden kommer kun når jeg legger over til høyre. Høres ut som noe som går tørt. Ikke metallisk, mer nesten som litt hard gummi mot metall. Lyden kommer nesten med en gang jeg begynner å legge over, men gir seg med engang jeg slipper rattet. Trodde det først var servo-pumpa som ulte, men tror ikke det. Fylte opp til maks i servo-væske beholderen, uten hell. Noen som har noe formening om hva som feiler bilen? Mvh Kai-Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 27, 2011 Høres ut som drivknuta? Sjekk om det har gått hull på en av mansjettene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 27, 2011 Høres ut som drivknuta? Sjekk om det har gått hull på en av mansjettene. Da skal jeg sjekke belger imorra. Noen grei måte å sjekke knutene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 27, 2011 Bøy deg under bilen og se om mansjetten er gåen.. Kan også vri rattet helt til høyre og venstre og gi gass for å høre etter de berømte klunkelydene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 27, 2011 Bøy deg under bilen og se om mansjetten er gåen..Kan også vri rattet helt til høyre og venstre og gi gass for å høre etter de berømte klunkelydene Jepp den kan jeg, men pleier å knåse så fælt da Ikke at jeg har hørt knåselyd på Passat'n ennå altså. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 27, 2011 Vet ikke hvilken metode folk bruker når man sjekker drivknuttene men er det hull i mansjetten er det ganske opplagt og du må bytte uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 28, 2011 Tok en rask sjekk når jeg kom hjem fra jobb La meg på bakken, og strakk armen innunder og kjente på mansjettene. På høyre side kjentes den helt fin ut. På venstre side kom hånda ut igjen svart, oppdaget også masse sorte klæsser inni innersjermen også. Kan erindre at det var antydning til morkenhet når forstilling ble byttet i høst. Bare å bestille komplett drivledd da! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 28, 2011 Tok en rask sjekk når jeg kom hjem fra jobb La meg på bakken, og strakk armen innunder og kjente på mansjettene. På høyre side kjentes den helt fin ut. På venstre side kom hånda ut igjen svart, oppdaget også masse sorte klæsser inni innersjermen også. Kan erindre at det var antydning til morkenhet når forstilling ble byttet i høst. Bare å bestille komplett drivledd da! Finnes en mikroliten sjangse for at du berger drivleddet ved å smøre det opp og bytte mansjett... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 28, 2011 Finnes en mikroliten sjangse for at du berger drivleddet ved å smøre det opp og bytte mansjett... Prøvd før, og det går som regel ikke lenge før det knåser Og det gnukker jo... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 28, 2011 Hva er greia?? NBS skal ha 1140,- for ytredrivledd Mekonomen skal ha 2130,- Er Mekonomen overprisa, eller selger NBS dritt!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 28, 2011 Jeg har ikke hatt noen problemer med NBS sitt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...