#1 Skrevet April 27, 2011 (endret) De siste to dagene har jeg fått litt fjusking sånn ca. når turboen skal slå inn, pluss at det høres ut som om den blåser mye luft ut. Har sjekket (sammen med en kompis) det meste av slanger rundt omkring, og det eneste som virker litt rart er denne: Kompisen min mener at den slipper ut eksos her ved litt pådrag. Skal det være så "åpent" som det er her? Noen som har bilde av en "normal"? Dette er vel begynnelsen på eksosrøret? Forklaring av lyden og fjuskinga er at det er som å kjøre motvinds i en storm.. Bilen er en Passat 3BG, 2004-modell med AVF-motor. Nå skal det sies at jeg har fryktelig lite peiling på motor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 27, 2011 Ser jo ut som katalysatoren din er sprekt jo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 27, 2011 Katalysatoren er da vel lenger bak?, dette (tror) jeg er en fleksikobling av noe slag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 6, 2011 OK, da fikk Møller 300 kroner for å konstatere at det er eksoslekkasje (type stor) i flexileddet. De vil så ha 11500 kroner for å bytte hele hele røret (med katalysator), men han var grei nok til å si det at det ville nok gå å kappe foran og bak, for så å sveise på et nytt flexiledd. Eller vil et ledd funke også med eksosklemmer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 14, 2011 Fikset eksosen, som bare var et symptom. Så søkte videre (noe Møller ikke orket tydeligvis) Fant en sprekk i slangen ut fra turboen. Slangen er formet som en S og har delenummer 3B0145828 G. Forresten, vi åpnet EGR'en for å se hvordan den såg ut etter å ha kodet litt i vcds lite'n, men den var faktisk gullende ren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 18, 2011 Og da var bilen frisk igjen Byttet slangen og tok meg en god tur. Blåste skikkelig svart på første pådraget 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...