#1 Skrevet April 28, 2011 de siste dagene har s4'n min begynt å kutte innimellom, måten den kutter på er egentlig akkurat lik måten den kutter på som når jeg har blåst ic slange eller fått andre store luft lekasjer, kan ligge å cruise i 80km/h og plutselig kutter den helt, hvis jeg slipper opp gassen og prøver på nytt, går den igjen, men kutter mange ganger etter hver andre som oftest. det litt pussige er at hvis jeg kjører på veldig lavt rpm (1000-1500) kutter den ikke(samme som når ic rør har blåst.) har nylig gjort om en del slanger og byttet ut det meste så det skal ikke være noen lekasjer, i allefall ikke som er så store at bilen kutter. ladder 1.4 på max, peaker 1.6 ved bråe pådrag. kan det være lmm som kødder? isf. er det noen i nærheten som har en jeg kan prøve? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 28, 2011 Les ut feilmeldinger med vagcom. Men jeg tipper at bilen går i nødmodus med påfølgende bensinkutt grunnet overboost. Hvis du kjører originalt oppsett med chip (som jeg tipper) skal du lade maks ~1.2 bar, så da tipper jeg du har montert Manuel Boost Controller som er skrudd for høyt, eller så tipper jeg at N75 ventilen din er ødelagt. EDIT: Vil også minne på at du finner all denne informasjonen ved å bruke søk-funksjonen i forumet. Så får du skrive hva det var som var feilen når du finner ut av det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 28, 2011 kjører med chip sett ja, originale dyser, borret motor, smidde stempler, h-råder, balansert veiv, ny overhalt topp, rs2 eksos manifold, original turbo. har ladet mellom 1,2 og 1,4 i snart to år og har ikke hadd problemer med det før. original n75 ventil. den burde vell ikke kutte for over trykk når man ligger på minus i bar? kutter uansett trykk/vacum alt fra -0.8 til +1,4 bar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 28, 2011 Jeg fikk akkurat samme problem som du beskriver når jeg oveboosta min. Det vil si at hjernen registrerte at jeg hadde fått for høyt trykk på min (tror den ladet rundt 1.6 da dette skjedde) og hoppet i nødmodus. Hvis jeg da prøvde å dra på kuttet den brått og brutalt. Derfor jeg sier at du må lese ut feilkodene dine da dette vil komme opp der. Detta kan du enkelt gjøre ved å kjøpe deg en uorginal vagcom kabel til et par hundre kroner (bilkabel.no f.eks). Til meg var det at N75 ventilen var ødelagt og dermed forårsaket en overboost. Sier ikke at dette er fasiten, men ut ifra den informasjonen du har gitt ville jeg tippet dette var løsningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 28, 2011 Kan være verdt å sjekke gummihettene mellom coilene og tennpluggene hvis de ikke er byttet tidligere. Er de gamle og morkne kan du få overslag som medfører "hakking" ved pådrag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 29, 2011 vagcom bestilt. over trykk er det i allefall ikke. men da jeg kjørte til jobb i dag var det ca 1- i lufta, da kuttet den ikke før jeg hadde kjørt ca 5 mil, noe som er litt underlig synes jeg... ingen som bor i nærheten som har en lmm jeg kunne prøvd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 29, 2011 Du sier du har ladet 1.2-1.4 bar hele tiden og det har gått bra, men at du nå lader 1.6 bar ved rask akselerasjon. Dette er grunnen til at jeg "maser" om overboost, da S4-en hopper i nødmodus når trykket overstiger 1.5 bar. Så over til noen spørsmål: Når er det bilen din begynner å kutte da? etter kraftig pådrag, etter en viss tid, hele tiden? Hvordan oppleves kuttingen? brått og brutalt, manglende respons, hakkete akselerasjon? Hvor mye er maks du klarer å lade etter at den har begynt å kutte? 0.5bar!! Hvilken Chip er det du kjører? Superchip, MTM Hvis du har en kompressor kan du også ta en trykktest av systemet ved å lage en overgang som passer inn der LMM-en din går inn og justere ned trykket til ~1bar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 4, 2011 kuttet halt fra -0,2 til rundt 1,2 bar, kuttet ikke over det såvidt jeg har lagt merke til. kuttet helt, totalt livløst... har nettopp hatt en shining på trykk systemet nå nylig, testet det på 2 bar for å være sikker(uten problemer). es tuning chip tilsv. ca 270 hk bare... den "lader" ikke 1,6 bar, men den peaker det hvis jeg ligger på rundt 3500rpm med god motstand, og bunner fjøla. før helgen ble jeg kvitt kuttingen, like brått som den oppsto mer eller mindre, men har investert i vag com og liten pc for å ha i bilen nå, så er forberedt hvis den begynner å kutte igjen:P coiler, plugger og coilstaver er nylig byttet btw... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 4, 2011 Du svarte ikke når den begynner å kutte. Høres fortsatt ut som bensinkutt vil jeg si. Du får poste feilkodene etter du har kjørt vagcom på den.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 11, 2011 Du svarte ikke når den begynner å kutte. Høres fortsatt ut som bensinkutt vil jeg si. Du får poste feilkodene etter du har kjørt vagcom på den.. står helt øverst på det forrige inlegget mit når den kuttet. nå er problemet forsvunnet som dugg for sola... men nå er girkassa f*****.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...