Problemer med klokke i Golf mk3

Anbefalte innlegg

Har oppdaget at klokken i bilen nullstiller seg hver gang bilen startes. Klokken er plutselig 12.00 uansett tid på døgnet når bilen startes.

Gjelder kun klokken, tripteller og slikt fungerer som det skal. Har ikke merket noen andre feil enn dette.

Tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har oppdaget at klokken i bilen nullstiller seg hver gang bilen startes. Klokken er plutselig 12.00 uansett tid på døgnet når bilen startes.

Gjelder kun klokken, tripteller og slikt fungerer som det skal. Har ikke merket noen andre feil enn dette.

Tips?

vet at dette iallefall kan skje på toer golfer hvis batteriet er såpass dårlig at spenningsfallet ved start blir for stort.. ellers så kutter jo bilen automatisk strøm til lys og anlegg under start, så er klokken koblet inn til denne kretsen, går det jo dårlig...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet at dette iallefall kan skje på toer golfer hvis batteriet er såpass dårlig at spenningsfallet ved start blir for stort.. ellers så kutter jo bilen automatisk strøm til lys og anlegg under start, så er klokken koblet inn til denne kretsen, går det jo dårlig...

Har ikke merket at det har vært problemer med strøm og spenning. Anlegget mister forøbrig minne når det er for lite strøm, og det har ikke skjedd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt meg bekjent så går tripteller, klokke, kupè og askebegerlys på samme sikring, så hvis alle dem virker bortsett fra klokken da, så kan jeg ikke se en annen løsning enn at det er en kontaktfeil mellom pluggen til instrumentet og instrumentet..

Jeg ville først prøvd å ta inn og ut sikringen når bilen er igang, kanskje bare instrumentet som har hengt seg opp e.l.

Jeg hadde et lignende problem der speedo og km-teller ikke virket, da var det litt Wd40 på kontakten til instrumentet som gjorde susen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdaget at det var flere ting som ikke fungerte og sjekket alle sikringene. Skiftet en som var defekt og alt sammen fungerer igjen.

Nå er det bare sentrallåsen som jukser. Hvor henter denne vakuum fra?

Må den "lades" på noen måte hvis man f.eks. har vært tom for strøm?

Kan det sitte noen andre sikringer andre steder som styrer sentrallåsen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

min golf 3 vr6 har en liten pumpe, ser nesten ut som et lite batteri faktisk BAK i bagasjerommet på golfen....ut til høyre der...ligger med en tjukk vakumslange og strøm til.

sjekk den, kan vere så enkelt at pluggen har hoppet av der bake og dermed suger falsk luft eller hvordan det funker..hadde samme problemet selv engang

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant pumpen ja, sitter bak i reservehjulsbrønnen.

Målte spenning inn på pumpen og det ser derfor greit ut. Det jeg ikke fikk var derimot spenning på noen av kontaktene når jeg låste førerdøren.

Selv gjetter jeg på en sikring en plass i og med at det ikke virker på passasjerdøren heller.

Ingen som vet om sikringer andre steder enn i boksen under dashbordet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.