Skyldes dette dårlig fjærbeinslager på s2 (bilde)

Anbefalte innlegg

Har litt klunkelyder foran på bilen min om jeg kjører i en dump.

La merke til at dempertårnene stikker opp litt, så lurer litt på om dette kan være årsaken?

Har KW coilovers på bilen.

Skal det være sånn ved montering av coilovers? Eller er det noe som kan endres på for at dette skal bli bra?

IMAG0625.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser jo nesten ut som om noe ikke er skrudd fast...? :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt er skrudd til. Virker heller som det er demperen som er for lang :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er normalt at det stikker litt opp ja, det der var riktig nok litt mer en normalt, kan være gummin i topplager er noe sliten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er normalt at det stikker litt opp ja, det der var riktig nok litt mer en normalt, kan være gummin i topplager er noe sliten.

Okay. Men vil dette kunne føre til klunkelyder om man treffer en hump?

Hjelper ikke og bytte lager til noen fra Furans eller lignende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du ratter i stillstand da? Fikk en klunke lyd og akkurat som den glipper mens du ratter. På bukk hadde jeg ingen symptomer så det må være vekt på. Var ihvertfall fjærbeinslager hos meg og det var nytt ifra NBS, bytta på nytt og alt vell.

Dette var på en S4. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du ratter i stillstand da? Fikk en klunke lyd og akkurat som den glipper mens du ratter. På bukk hadde jeg ingen symptomer så det må være vekt på. Var ihvertfall fjærbeinslager hos meg og det var nytt ifra NBS, bytta på nytt og alt vell.

Dette var på en S4. :)

Er ikke noe klunkelyd ved svinging. Gikk ivei et lager på en bora jeg hadde, så vet hvordan det høres ut. Men er ikke noe på denne. Er kun lyd som ligner litt på sliten foring når jeg kjører på dårlig vei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er normalt at de stikker litt opp. Mine står enda lengre opp på Golfen, men der klunker det ikke.

Derimot har jeg gniksing i gummien når jeg kjører over humper, så noe må gjøres. :)

Er fjærbeinslagrene dårlig på b3/b4 vil du lett å klunking når du kjører over humper. Er vel relativt billig og enkelt å skifte de også på disse bilene om jeg husker rett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er normalt at de stikker litt opp. Mine står enda lengre opp på Golfen, men der klunker det ikke.

Derimot har jeg gniksing i gummien når jeg kjører over humper, så noe må gjøres. :)

Er fjærbeinslagrene dårlig på b3/b4 vil du lett å klunking når du kjører over humper. Er vel relativt billig og enkelt å skifte de også på disse bilene om jeg husker rett.

Skader nok ikke og kjøpe nye uansett :)

Men bør jeg satse på orginale eller bør jeg kjøpe noe annet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skader nok ikke og kjøpe nye uansett :)

Men bør jeg satse på orginale eller bør jeg kjøpe noe annet?

Kjøp originalt, koster ikke stort. Som sagt tidligere bestilte ifra NBS og da måtte jobben gjøres to ganger. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestillte to lager på møller jeg.

Men noen som vet om det er nødvendig/lurt og ta med "gjengeforinger" Usikker på hva dette er,men ble spurt om det når jeg bestilte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestillte to lager på møller jeg.

Men noen som vet om det er nødvendig/lurt og ta med "gjengeforinger" Usikker på hva dette er,men ble spurt om det når jeg bestilte.

det er lurt å ta med nye gjengeforinger ja! det koster sikkert ikke mer en noen tiere. og er gjerne litt ødelagte i sporet om de er skrudd på tidligere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.