#1 Skrevet April 28, 2011 Noen som har byttet denne eller sjekket sin på 2,0tfsi motorene? Ser det er MANGE tråder om den på utenlandske forumer så tydlig er det verdt sjekke. http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=102858 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 28, 2011 er det vanlig at denne "ventil" løfteren ryker da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 28, 2011 er det vanlig at denne "ventil" løfteren ryker da? jeg aner ikke, ifølge forumer jeg har sett (vwvortex og mkvforum) så ser dette ut som en vanlig "feil", spesiellt da på tidligere utgaver, derfor jeg lurer på om noen her til lands har gjort dette..hmm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 11, 2011 ingen?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 16, 2011 (endret) Ser ut til at det har kommet en utvidet garanti på intake camshaft,camshaft follower,og high pressure fuel pump. Gjelder visse VIN modeller. Audi har innrømmet at det er slitasje problemer relatert til dette. Coverage is being extended up to 120,000 miles or 10 years from vehicles original in service date as of 4/6/11. Letters are on the way to affected customers in the VIN and model year ranges. Work will only be performed and covered on vehicles in need or repair as direct result of cam or follower wear. HPFP will also be covered if needed due to complete wear of follower. A4 2005-2007 VIN range WAU___8E_5A405683 to WAU___8E_7A284778 A4 Cab 2007 VIN range WAU___8H_7K013458 to WAU___8H_7K037815 A3 2006-2007 VIN range WAU___8P_6A000150 to WAU___8P_7A227907 http://freaksavior.com/wp-content/uploads/2011/05/Cam-Follwer-.pdf Gjelder 2.0 TFSI motorer. Men i USA. Usikker på om dette gjelder i Europa ? Vet ikke om VW har samme garanti. Verdt å høre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 18, 2011 thanks:) sett masse om det på utenlandske forumer i UK og USA, men ingen har hørt no om det her til lands.. ser ut at det er greit å få sjekket/byttet denne før den går i oppløsning.. Kan høre med Møller om vw har noe utvidet greier på dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 18, 2011 Gjelder IKKE i Norge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 19, 2011 Gjelder IKKE i Norge. bombe;) delen er bestillt og har den vel imorgen, en igjen i Norge så får vi ser hvordan den ser ut når jeg får byttet den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 9, 2011 Da har jeg byttet delen og den var ikke urovekkende slitt men, greit å få tatt den FØR den blir urovekkende slitt:) http://www.sunday-drivers.com/2011/06/09/tip-of-the-week-cam-follower/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 9, 2011 Er en TPI på dette forresten. Er materialet i kam'en som det stemplet pusher på som er for myk, sånn at kam lobben blir rund og ikke lenger løfter stemplet nok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 9, 2011 TPI sier du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 9, 2011 Teknisk produkt informasjon. Melding fra fabrikk om vanlige feil som kan oppstå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 9, 2011 akkurat:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 16, 2011 Da har jeg byttet delen og den var ikke urovekkende slitt men, greit å få tatt den FØR den blir urovekkende slitt:)http://www.sunday-drivers.com/2011/06/09/tip-of-the-week-cam-follower/ Denne ventil løfteren for høytrykkspumpa bør absolutt byttes ved jevne mellomrom, byttet min her om dagen og kunne se antydning til slitasje. Det er jo normalt at denne blir slitt over tid. Min har gått ca 45000km siden den ble byttet sist så her bør man være oppmerksom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 16, 2011 Har bestillt til min og i dag, den har nå gått snart 80000 og eg vet ikke om dette har blitt gjort.. Ligger det inne i serviceplanen hos møller noe sted? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 16, 2011 Har bestillt til min og i dag, den har nå gått snart 80000 og eg vet ikke om dette har blitt gjort.. Ligger det inne i serviceplanen hos møller noe sted? Tror ikke møller bytter denne på servicer. Når jeg bestilte på møller lurte kundebehandler på hvorfor denne skulle byttes, så dette er noe man må passe på selv antageligvis. Skremmende, blir fort dyrt hvis denne går i biter.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 17, 2011 (endret) Kom over dette på Audizine, god beskrivelse på bytte av ventil løfter til høytrykkspumpa. http://freepdfhosting.com/8791e81dac.pdf og denne : http://picasaweb.google.com/113303188430616112714/AudiA4FSICamFollowerInstall?gsessionid=9xoz-yl8OJZLjumCVVlJEw# 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 18, 2013 (endret) Hei, jeg har prøvd å bestille denne via møller-kjeden, skoda kokstad som vi har her i Bergen, men der finner dem ikke denne delen.. BWA motorkode. Jeg får prøve å ringe vw eller audi møller neste gang Noen som har delenummer eventuelt noen nettsider jeg kan bestille denne i fra? Fikk en link til side i USA som hadde delen, med delenummer og alt, men portoen var like dyr som delen.. og nå er siden endret så jeg finner den ikke lengre Redd min ryker snart, så ønsker å bytte snarest råd. ) Jeg tror det er dette delenummeret her: 06D 109 309 C Kan noen bekrefte ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 18, 2013 Sendte ikkje eg deg delenr til den.. Eg har ivertfall ny del fra møller liggende på jobb med delenr på.. kansje eg bare hadde tenkt det. Vist eg husker det i morgen kan eg sende den ivertfall om ikkje noen andre har det på pcen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 18, 2013 Jeg fikk link til side med delenummer på fra deg, men siden endret og finner det ikke igjen der lengre Uansett så finner ikke møller seg selv engang... Kan jeg kjøpe den du har ferdig montert for en OK sum penger Eventuelt bare delen, så får jeg grine meg til å låne en garasje ;P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 18, 2013 Den eg har skal monteres no i uka.. Må bare skru fast nytt svinghjul og tilbehør 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 18, 2013 Her har du noen Og med originalt delenr: 06D109309C http://www.ecstuning.com/Audi-B7_A4-Quattro-2.0T/Engine/Fuel/ES1844095/ http://www.034motorsport.com/engine-components-20t-fsi-20t-fsi-high-pressure-fuel-pump-cam-follower-p-21595.html http://www.speedlifemotorsport.com/2-0t-fsi-fuel-pump-cam-follower-06d109309c.html http://www.ctsturbo.com/cart/products/OEM_VW_2_0T_FSI_Fuel_Pump_Cam_Follower-2324-192.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mars 19, 2013 Takker for tilbakemelding, men få som sender til Norge, og dessuten var portoen like dyr som delen Høvlet Ebay og, men samme problemet. Men nå fant møller den i sitt system :-) Good good. Bestilt, sammen med ny pakning så dette blir bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mars 19, 2013 Skulle nesten kastet meg på denne :-$ Hva kan det koste å få gjort dette på service hos møller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mars 19, 2013 Jeg har byttet denne på et par biler, og det er litt mer jobb hvis det er langsgående motor. Regn med et par timer på Møller kanskje? På fwd med motor på tvers bytter du det selv uten store utfordringer på en liten time tenker jeg. Greit å være nøye når man monterer igjen. Sjekke at det er tett, sette inn cam foloweren med olje m.m. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...