Slitasje på 'cam follower' til bensinpumpe - 2,0fsi turbo

Anbefalte innlegg

er det vanlig at denne "ventil" løfteren ryker da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det vanlig at denne "ventil" løfteren ryker da?

 

jeg aner ikke, ifølge forumer jeg har sett (vwvortex og mkvforum) så ser dette ut som en vanlig "feil", spesiellt da på tidligere utgaver, derfor jeg lurer på om noen her til lands har gjort dette..hmm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at det har kommet en utvidet garanti på intake camshaft,camshaft follower,og high pressure fuel pump. Gjelder visse VIN modeller. Audi har innrømmet at det er slitasje problemer relatert til dette.

 

Coverage is being extended up to 120,000 miles or 10 years from vehicles original in service date as of 4/6/11. Letters are on the way to affected customers in the VIN and model year ranges. Work will only be performed and covered on vehicles in need or repair as direct result of cam or follower wear. HPFP will also be covered if needed due to complete wear of follower.

 

 

 

A4 2005-2007 VIN range WAU___8E_5A405683 to WAU___8E_7A284778

 

A4 Cab 2007 VIN range WAU___8H_7K013458 to WAU___8H_7K037815

 

A3 2006-2007 VIN range WAU___8P_6A000150 to WAU___8P_7A227907

 

http://freaksavior.com/wp-content/uploads/2011/05/Cam-Follwer-.pdf

 

Gjelder 2.0 TFSI motorer. Men i USA. Usikker på om dette gjelder i Europa ?

 

 

Vet ikke om VW har samme garanti. Verdt å høre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

thanks:) sett masse om det på utenlandske forumer i UK og USA, men ingen har hørt no om det her til lands.. ser ut at det er greit å få sjekket/byttet denne før den går i oppløsning.. Kan høre med Møller om vw har noe utvidet greier på dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder IKKE i Norge. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder IKKE i Norge. ;)

 

bombe;)

delen er bestillt og har den vel imorgen, en igjen i Norge så :) får vi ser hvordan den ser ut når jeg får byttet den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en TPI på dette forresten. Er materialet i kam'en som det stemplet pusher på som er for myk, sånn at kam lobben blir rund og ikke lenger løfter stemplet nok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TPI sier du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Teknisk produkt informasjon. Melding fra fabrikk om vanlige feil som kan oppstå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg byttet delen og den var ikke urovekkende slitt men, greit å få tatt den FØR den blir urovekkende slitt:)

http://www.sunday-drivers.com/2011/06/09/tip-of-the-week-cam-follower/

 

Denne ventil løfteren for høytrykkspumpa bør absolutt byttes ved jevne mellomrom, byttet min her om dagen og kunne se antydning til slitasje. Det er jo normalt at denne blir slitt over tid. Min har gått ca 45000km siden den ble byttet sist så her bør man være oppmerksom ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bestillt til min og i dag, den har nå gått snart 80000 og eg vet ikke om dette har blitt gjort.. Ligger det inne i serviceplanen hos møller noe sted?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bestillt til min og i dag, den har nå gått snart 80000 og eg vet ikke om dette har blitt gjort.. Ligger det inne i serviceplanen hos møller noe sted?

 

Tror ikke møller bytter denne på servicer. Når jeg bestilte på møller lurte kundebehandler på hvorfor denne skulle byttes, så dette er noe man må passe på selv antageligvis. Skremmende, blir fort dyrt hvis denne går i biter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jeg har prøvd å bestille denne via møller-kjeden, skoda kokstad som vi har her i Bergen, men der finner dem ikke denne delen..

BWA motorkode.

Jeg får prøve å ringe vw eller audi møller neste gang

 

Noen som har delenummer eventuelt noen nettsider jeg kan bestille denne i fra? Fikk en link til side i USA som hadde delen, med delenummer og alt, men portoen var like dyr som delen.. :( og nå er siden endret så jeg finner den ikke lengre :(

 

Redd min ryker snart, så ønsker å bytte snarest råd. :()

 

 

Jeg tror det er dette delenummeret her: 06D 109 309 C

Kan noen bekrefte :) ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendte ikkje eg deg delenr til den.. Eg har ivertfall ny del fra møller liggende på jobb med delenr på.. kansje eg bare hadde tenkt det. ;)

Vist eg husker det i morgen kan eg sende den ivertfall om ikkje noen andre har det på pcen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk link til side med delenummer på fra deg, men siden endret og finner det ikke igjen der lengre :(

Uansett så finner ikke møller seg selv engang...

 

Kan jeg kjøpe den du har ferdig montert for en OK sum penger :)

Eventuelt bare delen, så får jeg grine meg til å låne en garasje ;P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den eg har skal monteres no i uka.. Må bare skru fast nytt svinghjul og tilbehør

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tilbakemelding, men få som sender til Norge, og dessuten var portoen like dyr som delen :(

Høvlet Ebay og, men samme problemet.

Men nå fant møller den i sitt system :-)

Good good.

Bestilt, sammen med ny pakning så dette blir bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle nesten kastet meg på denne :-$

Hva kan det koste å få gjort dette på service hos møller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har byttet denne på et par biler, og det er litt mer jobb hvis det er langsgående motor. Regn med et par timer på Møller kanskje? På fwd med motor på tvers bytter du det selv uten store utfordringer på en liten time tenker jeg. Greit å være nøye når man monterer igjen. Sjekke at det er tett, sette inn cam foloweren med olje m.m.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.