91 mod audi 200, hvordan er bensinpumpen festet?

Anbefalte innlegg

Som tittel sier, så skjønner jeg ikke hvordan pumpen er festet nedi tanken :confused:

Den patenten jeg har vært vant til å se er at pumpen blir holdt fast i et feste som er festet i bunnen av tanken med 3 bolter. Selve pumpen sitter fast i holderen via en stor slangeklemme.

Den jeg skal ha opp derimot, er de ikke en eneste skrue... What the hell lissom??

Setter virkelig stor pris på alle forslag, noen som har en sprengskisse å kunne vise til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må vri den øverste plastdelen litt mot klokken for å "låse opp" festet og få det ut. Det finnes et spesialverktøy, men har man litt muskler klarer man det med en hanske og håndkraft.. ;) Vanskelig å forklare, men den indre øvre delen skal altså vris for å få ut pumpen.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iflg ETKA skal biler før ca 1989 ha Bosch-pumpe (tykk) og biler fra ca 1989 ha Pierburg-pumpe (tynn), men dette stemmer absolutt ikke. Bilen min er produsert oktober 1990, og den hadde Bosch-pumpe, så sjekk hva som sitter der før man går til innkjøp av noe nytt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet det er en Bosch som sitter der, har bare ventet på at den skulle ryke for jeg har en ny 044-pumpe som skal inn men fikk litt hakaslepp når det ikke var den patenten jeg forventet..

Takk Spangen : ja :

Får ut og prøve igjen da, typisk at jeg skulle ha full tank og greier når dette skjedde da.

Du har ingen tips eller triks? Klønete patent....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jah.. Det ble på en måte montert, men ikke slik patenten vil ha det til..

Patenten er slik at du må vri av filteret av holderen også ta ut pumpen underifra.. Pumpen jeg tok ut har en kant/hals halvveis på, den nye 044 pumpen har denne kanten/halsen øverst.. Dette gjør at den ikke passer ovenifra og underifra blir den stående altfor langt nede at den står i bunnen av tanken.. Jeg kan jo ikke bare la den ligge og slenge heller....

Å bytte pumpe går ikke da jeg er nødt til å ha denne pumpen.

Er det mulig å bytte ut denne idiotiske patenten til den vi er mer vant til? Eyvind?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Saken er den at 044-pumpen strengt tatt ikke er direct drop-in i den holderen. Da må du ha 040-pumpe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldri sett eller tatt i en 044-pumpe siden jeg aldri har drevet noe med trim, så jeg vet ikke hvordan det ser ut eller kan løses.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet flere har brukt en slangeklemme rundt pumpa for at den ikke skal ramle helt nedi ;) Man bruker klemma som en krage hvis du skjønner

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldri sett eller tatt i en 044-pumpe siden jeg aldri har drevet noe med trim, så jeg vet ikke hvordan det ser ut eller kan løses.. :)

Slik ser org. pumpe/040-pumpen ut:

bosch-040-fuel-pumps.jpg

og en 044-pumpe ser slik ut:

P2050063.jpg

Org pumpen taes ut og settes i ifra bunnen av holderen også skal filteret skrues på plass etterpå, pumpen festes inni der kun ved en o-ring rundt kragen også skal den dyttes opp til en kant som er innvendig i plasten. 044-pumpen har kragen på toppen, samt at den er noe lengre, så hvis du dytter den opp blir den stående altfor langt nede og får ikke plass...

Jeg løste saken ihvertfall midlertidig ved å bare tvinge den inn ifra toppen, så det er igjen 2 cm ifra filterbunnen. Spørsmålet er hvor mye ned på tankmåleren jeg nå kan kjøre før dette stopper..

Jeg anser ihvertfall problemet som løst enn så lenge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.