#1 Skrevet April 29, 2011 Nå er det på tide å bytte olje på bilen min gått ca 10000km. Har søkt på forumet om hvilke olje som ambefales til RS4 motorer og har konkludert med at det er uendelig meninger om det. Så derfor spør jeg her på lokalforumet om det er noen som vet. Motoren er en trimmet rs4 motor ca (470 hk) Bytte olje hver 10000km kjører ikke på bane eller gris over lengre perioder. mMotoren er gått ca 120000km nå. Den går på Castrol edge sport 5w.60 nå. Noe som ikke sier meg noe... Noen meninger?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 29, 2011 Konkrete tips har jeg ikke, men unngå slike rene "racing-oljer", de er ikke beregnet på normal bruk med kaldstarter og 10000 km-intervaller. Den oljen du har nå er vel en 10W-60, den fungerer fint i sommerhalvåret, men er i tykkeste laget ved lave temperaturer (kaldstart) i vinterhalvåret. Ellers fungerer igrunn det meste av velrenommerte helsyntetiske oljer. Husk også originalt oljefilter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 29, 2011 kjører castrol edge 10w-60 på min og har altid gjort det og det funker gull det. har hatt av begge toppdekslene og hatt av alle 4 kammene og ikke antydning til slitemerker der. castrol edge(ikke sport) er jo den som blir annbefalt til rs4 så den annbefaler jeg og ingen har klaga enda:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 29, 2011 Høres veldig bra ut. Da går jeg for castrol edge. Takk for hjelpen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 23, 2011 Byttet til Castrol edge 10-60 og har kjørt ca 3000km. Nå tikker motoren som fan!! Tilfeldig? Men høres ut som det bare er en ventil som tikker. Noen som har noen triks for å finne ut noe eller er det bare å begynne demontere motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...