Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg har fått et problem med bremsene på min A8 2,8 Q. Skiftet bremseslanger bak, alt gikk bra et par måneder, da plutselig mistet jeg bremseeffekt. Gikk helt til at jeg mistet all bremseeffekt.

Fikk da tips om at da har masterpumpa di røket. Ok, tenkte jeg. Kjøpte ny pumpe å fikk satt inn den. Fortsatt null bremseeffekt. Fikk da tips om at, du må ha luft i bremsesystemet... Jeg fikk låne en bremselufter på et lokalt verksted, har nå pumpet gjennom ca 2,5 liter bremsevæske til sammen. fortsatt ingen bremseeffekt !!!

Hva i helvete er feil !! En skulle tro at det skulle være hull på et bremserør et sted, men det er ingen lekkasjer å finne....: bråk :

Trenger desperat hjelp. Er jo så mange flinke folk her inne... noen må da vite noe ???: bh :: bh :: bh :

Please, post svar, eller ring meg på 917 32 819...:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen tips på dette ??

Jeg har vel kommet til at det må være lekkasje et sted, men det er jo nesten umulig å finne slike lekkasjer.

Noen som har et bra forslag til hvordan man finner lekkasje på et bremsesystem uten trykk ?

Glad for svar !

Mvh. Inge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper du har fått fikset problemet ditt. Jeg også opplever at det er dårlig med respons på A8 problemer her på forumet. Litt synd egentlig, men sånn er det tydeligvis.

Når det gjelder ditt problem så åhar jeg opplevd at man lett kan la seg lure av at det er nok bremesevæske på beholderen. Du må fylle slik at det renner over i den bakre delen. Når du lufter så mye som du sier er det stor sjans for at du tømmer bakre kammer uten at du skjønner det.

Forøvrig vil jeg oppfordre alle til å huske og skifte bremsevæske regelmessig, det er viktig pga vanndannelse og du merker når du minst ønsker det(flere harde oppbremsinger på rad i varmt vær på autobahnen, spør meg hvordan vet jeg det?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått løst dette problemet... !: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og problemet var? kjekt å vite :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det viste seg at feilen var i utgangspunktet masterpumpa.

Grunnen til at jeg ikke fikk orden på det, når jeg skiftet pumpa, var at jeg ikke fikk pumpa riktig på plass der den skulle sitte. Beholderen til bremsevæsken fikk jeg heller ikke helt på plass, slik at luft trengte inn....

Mvh. Inge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, bra det ordnet seg da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.