#1 Skrevet April 30, 2011 Går å vurderer planer for en morro bil/bane bil Igjen Og har følgende Spm: -Er det enklere å montere en 4.2 V8 i en B4 karross som opprinnelig har hatt V6? Vet jo at V8 ombygging krever flytting av Bramsekraftforsterker og ABS enhet når man har hatt 5syl. Så derfor lurte jeg på om dette var noe annerledes på en B4 med V6 motor Istedet for R5/R4? Mvh Bård. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 30, 2011 Det er akkurat like omfattende (= 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 30, 2011 Det er helt likt, det blir like håpløst trangt borte ved bremsekraftforsterkeren samme hva du gjør.. Enkleste løsning er å bruke en litt nyere motor med 8 coiler istedetfor fordelere, da går det akkurat.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 30, 2011 ...et annet alternativ er jo å bruke rå muskelkraft når du bremser. Brått får du like heftige lår som Ådne Søndrål 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 30, 2011 Det er helt likt, det blir like håpløst trangt borte ved bremsekraftforsterkeren samme hva du gjør.. Enkleste løsning er å bruke en litt nyere motor med 8 coiler istedetfor fordelere, da går det akkurat.. hvor ny motor da tenker du? fra c5 karosseri? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 30, 2011 For å få brukt bremsekraftforsterker, må du ha bremsekraftforsterker fra Audi V8 samt en motor uten fordelere, dvs motor fra C5 evnt A8 eller S6 Plus. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 30, 2011 Ligger vel en rs6 motor til salgs her? Den syntes jeg du skulle fått inn i b4`n 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 30, 2011 Humm , ingen enkel løsning her altså Hard bremsepedal er jeg vant til , da 90 quattro`n hadde orginal bremser Men greit med bremseforsterker også...hehe RS6 motor går nok "Litt" over budsjettet med billig banebil.... hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 30, 2011 Går det ikke om man bruker servostyrt bremsekraftforsterker ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 30, 2011 Går det ikke om man bruker servostyrt bremsekraftforsterker ? Servostyrt bremsekraftforsterker... hva mener du? Den bremsekraftforsterkeren man må bruke er fra Audi V8, og den er hydraulisk - av samme type som Typ44, S4 og S6. Bremsekraftforsterkeren fra Audi V8 er veldig kort, og derfor er denne ideell til slik bruk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 30, 2011 Og den på V8 er den samme som på S4/S6, så den er ikke akkurat vanskelig å få tak i.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 1, 2011 Servostyrt bremsekraftforsterker... hva mener du?Den bremsekraftforsterkeren man må bruke er fra Audi V8, og den er hydraulisk - av samme type som Typ44, S4 og S6. Bremsekraftforsterkeren fra Audi V8 er veldig kort, og derfor er denne ideell til slik bruk. Mente hydraulisk. Er jo tilknyttet servosystemet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 4, 2011 Har samme planer ,bare med en A4 tq 98.Fikk tak en s6 som var takrullet men ellers komplett og så kjøpte jeg en a4 som nå er eugodkjent og ellers klar til ombygging. Jeg har forsøkt å finne ut hvor enkelt dette kan gjøres men har vel funnet ut at man kansje heller burde gått ut fra en annen bil men,men skitt au. Jeg planla å ta både motor og gearkasse som er manuell så da må vel bakdiffen også brukes men vi får se. Hvordan er det med det elektriske med denne ombyggingen i ditt tilfelle? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...