Audi 80 B4 V6 vs R5 -> V8 ombygging?

Anbefalte innlegg

Går å vurderer planer for en morro bil/bane bil Igjen :)

 

Og har følgende Spm:

 

-Er det enklere å montere en 4.2 V8 i en B4 karross som opprinnelig har hatt V6?

Vet jo at V8 ombygging krever flytting av Bramsekraftforsterker og ABS enhet når man har hatt 5syl.

 

Så derfor lurte jeg på om dette var noe annerledes på en B4 med V6 motor Istedet for R5/R4?

 

Mvh Bård.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er akkurat like omfattende (=

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er helt likt, det blir like håpløst trangt borte ved bremsekraftforsterkeren samme hva du gjør.. Enkleste løsning er å bruke en litt nyere motor med 8 coiler istedetfor fordelere, da går det akkurat.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...et annet alternativ er jo å bruke rå muskelkraft når du bremser. Brått får du like heftige lår som Ådne Søndrål : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er helt likt, det blir like håpløst trangt borte ved bremsekraftforsterkeren samme hva du gjør.. Enkleste løsning er å bruke en litt nyere motor med 8 coiler istedetfor fordelere, da går det akkurat.. ;)

 

hvor ny motor da tenker du? fra c5 karosseri?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å få brukt bremsekraftforsterker, må du ha bremsekraftforsterker fra Audi V8 samt en motor uten fordelere, dvs motor fra C5 evnt A8 eller S6 Plus.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger vel en rs6 motor til salgs her? Den syntes jeg du skulle fått inn i b4`n :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Humm , ingen enkel løsning her altså :)

 

Hard bremsepedal er jeg vant til , da 90 quattro`n hadde orginal bremser :D

Men greit med bremseforsterker også...hehe :)

 

RS6 motor går nok "Litt" over budsjettet med billig banebil.... hehe :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det ikke om man bruker servostyrt bremsekraftforsterker ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det ikke om man bruker servostyrt bremsekraftforsterker ?

 

Servostyrt bremsekraftforsterker... hva mener du?

Den bremsekraftforsterkeren man må bruke er fra Audi V8, og den er hydraulisk - av samme type som Typ44, S4 og S6. Bremsekraftforsterkeren fra Audi V8 er veldig kort, og derfor er denne ideell til slik bruk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og den på V8 er den samme som på S4/S6, så den er ikke akkurat vanskelig å få tak i.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Servostyrt bremsekraftforsterker... hva mener du?

Den bremsekraftforsterkeren man må bruke er fra Audi V8, og den er hydraulisk - av samme type som Typ44, S4 og S6. Bremsekraftforsterkeren fra Audi V8 er veldig kort, og derfor er denne ideell til slik bruk.

 

Mente hydraulisk. Er jo tilknyttet servosystemet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme planer ,bare med en A4 tq 98.Fikk tak en s6 som var takrullet men ellers komplett og så kjøpte jeg en a4 som nå er eugodkjent og ellers klar til ombygging.

Jeg har forsøkt å finne ut hvor enkelt dette kan gjøres men har vel funnet ut at man kansje heller burde gått ut fra en annen bil men,men skitt au.

Jeg planla å ta både motor og gearkasse som er manuell så da må vel bakdiffen også brukes men vi får se.

Hvordan er det med det elektriske med denne ombyggingen i ditt tilfelle?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.