Problem utløsing av clutch 1.8TQ med spec 5+ clutch

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge prøvd å fikse clutchen min etter den kollapset i bremsebenken.

Først trodde jeg det var slavesylinderen som var problemet, når det ikke hjalp å bytte denne å byttet jeg hovedsylinderen på clutch pedalen. Etter å ha luftet denne er fortsatt clutchen helt lik.

Det som skjer er at det virker ikke som clutchen tar første halvdel av pedalbevegelsen så virker den litt hardere resten av veien. Kan det være at det har skjedd noe med utløselageret ellerno slikt?

Jeg får jo ikke friet ut bilen eller giret så clutchen gjør jobben sin men vil jo ikke løse ut. Clutchen ble brukt litt brutalt under bremsing da diffene min jukset endel og bilen var vanskelig å få igang på bremsepullene.

Håper noen har noen tips, ser meg nødt til å ta ut kassa igjen nå. Bytta clutch under en måned før jeg bremset bilen, å alt fungerte perfekt frem til bremsing. Takker for alle tips.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noe tips? Problemet er at clutchen ikke vil fri ut så jeg ikke får skiftet gir elle får den i gir. Så clutch funker fint, kassa funker fint med får ikke friet ut. Utløselageret jeg kjøpte under clutchbytte var ganske billig så mulig det kan være det ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problem funnet, lamellen hadde nok gått litt varm i bremsebenken når diffene jukset veldig å sleit med å ta igang så lamellen satt fast i svinghjulet rett å slett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.