turbobytte allroad 2,7T 2001?

Anbefalte innlegg

Kjøpte en Allroad i påsken, fikk god pris og med beskjed om at den ene turboen lekker olje:(

Den lekker litt mer enn jeg liker og det er nok på tide å bytte turboer. Man bytter vel begge 2 når man er igang på disse?

Bilen er gått 170.000km og allerede byttet turboer i 2005. Kan det være noe spesielt som sliter ut turboene?

Hvilke turboer skal jeg ha på denne? Kjøper man orginal eller kina? Oppgradering?

Finnes det en howto bytte turboer her noe sted? Må motoren ut eller kan man lirke det til med motoren i bilen? Hvilke andre ting bytter man i samme slengen?

Er det bare å skru løs, bytte og skru sammen eller må trykket justeres? Har kun erfaring med turbobytte fra volvo 940 og innbiller meg at det er litt enklere enn jobben jeg skal ut på nå...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet noe om dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått vite at mye av problemet ligger i at det er så trangt, så det blir for varmt nedi der.. Med andre manifolder pakket i bandasje, og større downpiper og eksos så er du kvitt mye av problemet.. Og såklart oljeskift med jevne mellomrom, og la motoren bli varm før hardkjør, og la den roe seg ned etter kjøring..

Og motoren må ut.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.