Mulig å få godkjent 60-40 senk på Audi 100q TYP44?

Anbefalte innlegg

Lurer rett og slett på om det er mulig å få godkjent 60-40 senk på en Audi 100q typ44? kan orginalfjører brukes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Senke med originalfjører?

 

Har du TÜV-papirer på senkesettet, justert lys, firehjulskontroll og justert en eventuell lasteavhengig ventil, så får du det godkjent, ja - sett at de ikke slår seg vrange med andre ting vedrørende senkingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var tanken ja, men lurte bare på om det er nokk å justere på for å få det innenfor målene på 4-hjulskontrollen. hadde en gammel 100cc, der var det såvidt det gjikk med org fjærer og dempere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva legger du i originalfjører egentlig? Originale for meg, det er de originale som har original høyde. Skal du senke må du ty til ettermarkedsdeler, og det er da ikke originalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og lurer på hvordan du senker med originalfjørene.. Mener du da å ta frem vinkelsliperen for å fjerne en runde av fjørstålet på fjørene dine, for å senke bilen på den måten? Du er klar over at det er fjørene som bestemmer høyden på bilen, sant? Så om du skal beholde de gamle fjørene så blir også høyden på bilen den samme, så fremt du ikke manipulerer innfestingen av fjørene(med senkeskåler eller lignende) da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det det jeg mente var bare at gamlebilen (Audi 100cc 87mod) jeg hadde gjikk såvidt gjennom 4 hjulskontrollen med orginale fjærer og dempere, der var ikke mere å stille på camber fremme og bake. so hvordan blir det da visst jeg skal senke 60-40 på den bilen jeg har nå? (Audi 100q 90mod) frykter jeg ikke klarer å justere nokk for å få den igjennom.

 

Dårlig forklart kansje, men håper dere skjønner!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakakselen på en Audi 100 uten quattro har ingen justeringsmuligheter, her er alle vinklene konstant uansett høyde, men Panhardstaget vil skyve akselen til siden jo lengre ned den fjærer. På quattro er det såpass mye å justere at det ikke er noen fare å få den innenfor også med senk.

 

Foran er det vanskelig å justere inn riktig camber om man senker mer enn 35-40 mm, men det finnes fjærer som senker ihvertfall 55/35 som har TÜV-dokument og derfor lar seg godkjenne om man får hjulvinklene innenfor.

 

Å kappe originalfjærer er så på trynet idiotisk at man ikke engang bør tenke tanken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med litt godvilje og filing av festehulla (de avlange) til toppopplagringa kan camber-verdien foran bli godkjent. Men som urørt uten å file litt er det sjelden mulig å få verdiene innenfor med mer en 30-35mm senk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.